Megdöbbentő biztosítóváltás

2009.06.24. 11:56

Tisztelt Autójogász!

Az interneten, az UNION Biztosító honlapján lévő űrlappal, programmal végeztem 2008 novemberében a váltást, hozzájuk kívántam átmenni, az OTP (később Groupama) Garancia Biztosítótól. Besorolásom sok éve B10. Miután mindent elvégeztem az interneten, értesítést is kaptam az UNION-tól, hogy elfogadták az átjelentkezésemet, de egynémely iratot (munkáltatói igazolás és T-home szerződés még hiányzik) hozzak be. Miután bementem, és minden kért iratot személyesen átadtam, megkérdeztem, hogy rendben van-e a dolog, kell-e még valamit tennem. Erre azt válaszolták: nem, ők intéznek mindent, úgymint a régi biztosítás felmondását az akkor még OTP Garanciánál, illetve megkérik a Bonus/Malus igazolást.

Ezek után postán hamarosan meg is kaptam az új UNION KGFB kötvényemet B10 besorolással. Már két negyedéves díjat is levont az UNION a számlámról, 2009.06.30-ig rendezett a díj. Azt hittem, minden rendben, amikor levelet kapok az UNION-tól, hogy nem tudták beszerezni az OTP (Groupama) Garancia biztosítótótól a bonus/malus igazolást, ezért egyoldalúan felbontották a B10-es biztosítási szerződésemet, és átsoroltak A0-ba.

Kérdésem ezért az lenne, megtehet-e ilyet az UNION Biztosító, hogy a már meglévő, általam jóhiszeműen fél évvel korábban megkötött, B10-es szerződést egyoldalúan felbontja. Arról nem is beszélve, hogy úgy tudom, az igazolás beszerzése neki lett volna a feladata. Mert erre hivatkozik, ugye, hogy ezért sorolt vissza, mert az nincs meg. Meg az is kérdés, hogy ha tényleg nincs meg, mint ahogy állítják, akkor mi alapján állították ki a kötvényemet?

Az ügyet egyre zavarosabbnak, de legfőképpen szabálytalannak vélem. Olyat nem akarok állítani, hogy hazudik a biztosító, de a fenti kérdések legalábbis aggályos helyzetet mutatnak.

Még annyit, hogy semmilyen díjfizetési elmaradásom nincsen, 2008 végéig az előző biztosítónál rendezett a díj, és itt a 2009 első félévi is, teljesen.

Üdvözlettel:

S. Péter

Tisztelt S. Péter!

Az évfordulós váltás esetén (átkötési időszak alatt) a szerződőnek valóban nem kell már a kártörténeti igazolást mellékelnie az ajánlat mellé, mert a bonus/malus besorolást is tartalmazó kártörténeti adatokat a biztosítók egymástól bekérik. Ehhez csak az szükséges, hogy az ügyfél az előző biztosító nevét és előző KGFB szerződésének kötvényszámát az ajánlaton megadja. Ha ezt nem teszi meg, a szerződés rögtön a legrosszabb (malus) osztályban, M04-ben kerül rögzítésre.

Az általános szerződési feltételek szerint, amíg a kártörténeti igazolás beszerzése eredménytelen, az adott biztosítási időszakban az új szerződés az A00 bonus/malus osztályban marad. Az igazolás biztosítóhoz történő beérkezését követő 15 napon belül a szerződés osztályba sorolását az igazolás adattartalma alapján visszamenőleges hatállyal kell módosítani. A biztosító tulajdonképpen arra számítva, hogy rövid idő alatt be tudja szerezni az igazolást, A00 helyett B10-be sorolta, de mivel az igazolást nem tudta még beszerezni, a kormányrendeletnek megfelelően visszasorolta A00-ba. Ha megjön a B10-es igazolás, visszamenőleg korrigálják a besorolását, és a díjat is ehhez igazítják.

Próbálja meg személyesen kérni a kártörténeti igazolást, ezzel előreléphet, gyorsíthatja az ügy megnyugtató lezárását.

Tisztelettel:

Dr. Koszoru István