2011.11.11. 11:00

Kedves Autójogász!

A Totalcar rendszeres olvasójaként szeretném a következő kérdést feltenni, de előtte egy körkép: Ha beütöm a hasznaltauto.hu keresőbe, hogy 2006-os Passatot szeretnék venni 250 000km feletti futásteljesítménnyel, akkor ma Magyarországon ilyen autót nem kínálnak eladásra! :) Kvázi mindenkié a garázsban áll! Na, én egy ilyent szeretnék eladni, szépen végigszervizelve, de tartok tőle, hogy versenyhátrányba kerülök, ha nem lesz benne 140 000km! Bár mindenki játszik, amint látszik, mégis kíváncsi lennék rá, mire számíthatok, milyen ejnye-bejnye jár érte, ha a Porschéban elvégzett 250 000 km-es szervíz után 140 000-rel adom el az autót és esetleg kiderül?

Köszönettel,

Tamás

Tisztelt Tamás!

A kilométeróra visszatekerésével gyakorlatilag elveszíti az autó legértékesebb kellékét, a márkaszerviz által végig vezetett szervizkönyvet és ezáltal kerül igazán versenyhátrányba. Kézenfekvő, hogy az óra manipulálása után nem a márkaszervizre nem hivatkozhat, ugyanis a vevő első dolga, hogy leinformálja az autót a szervizben.

Amennyiben mégis a kevesebb kilométerállás mellett dönt, szervizkönyv eltitkolása nélkül is kiderülhet, hogy az autó többet futott. Ilyen esetben a vevő az adásvételi szerződéstől számított 6 hónapon belül szavatossági igénnyel léphet fel, amely ebben az esetben árleszállításra vagy a szerződés előtti állapot visszaállítására irányulhat. A szavatossággal kapcsolatos jogviták a polgári jog területére tartoznak, ejnye-bejnyére legfeljebb a vevőtől számíthat.

Tisztelettel:

Autójogász

dr. Lenkei Balázs