2012.07.26. 14:12

Tisztelt Autójogász!

Vállalkozásom van, melyben több autót használok. Egy nap 2 autóval is kellett menni Budapestre - én egy személyautóval, az alkalmazottam pedig egy szállításra alkalmas autóval jöttek. Mielőtt kiszálltunk az autóból én sms-ben kértem a személyautómra 1 parkolást, majd szintén az én telefonomra kértem egy másik parkolást a másik autóra. Megjöttek a visszaigazoló sms-ek - szabályosan parkoltunk és fizettünk is a parkolásokért. Majd bementünk a célhelyre, kijöttünk és a személyautómon volt egy parkolási büntető csekk. Ránéztem a telefonomra és láttam, hogy van egy új sms-em, melyben a Parkolási Centrum azt írta, hogy az én kérésemre megszüntették a személyautóm parkolóidejét - holott én nem kértem semmit.

Kérdem én, hogy ilyen esetben mit lehet tenni?

Tisztelt Kérdező!

A parkolási társaság ügyfélszolgálati irodája tud felvilágosítást adni, hogy miért állították le kérés nélkül az személyautóra igényelt mobil parkolását. A parkoló társaságnak kell igazolnia azt az sms-t, amelyre figyelemmel a személyautó parkolását megszüntették. Ilyen sms hiányában a pótdíjazás megalapozatlan. Abban az esetben, ha a parkoló társaság nem ad érdemi választ arra, hogy miért szüntették meg a személyautó parkolását és a büntetést sem engedi el, érdemes az ügyfélszolgálaton egy rövid jegyzőkönyvet a panasszal kapcsolatban felvetetni.

Javasolom, hogy a fenti parkolásokkal kapcsolatos sms-t mentse el, illetve nyomtassa ki, mert ezekre egy esetleges perben szüksége lehet. Önnek kell ugyanis bizonyítania, hogy a parkolási esemény időpontjában érvényes parkolójeggyel rendelkezett, a parkolótársaságnak kell bizonyítania, hogy a megrendelt mobilparkolást mikor szüntették meg az ügyfél kérésére.

Tisztelettel:

Autójogász

dr. Lenkei Balázs