Kicsúsztam a garanciális időből?

2015.09.09. 17:53

Tisztelt Autójogász!

Garanciális ügyintézéssel kapcsolatban kérem tanácsát. Tulajdonosa vagyok egy még 5 napig garanciális Volkswagen autónak, amin észrevettem pár hibát, köztük elég költség javításút is. Időpontot kértem a szervizben, kaptam is egy nappal a garancia lejárta előtt.

Amikor az időpontot kértem jelezték, hogy nem biztos hogy még garanciás lesz a javítás mert nem lesz meg az alkatrész a garancia lejárta előtt. Én úgy gondolom az számít mikor veszik fel a hibát és nem az hogy mikorra tudják (mikor lesz meg az alkatrész) kijavítani.

A kérdésem az lenne, hogy kinek van igaza. Tényleg nem a bejelentés időpontja számít?

Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelt Érdeklődő!

A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

Ebből következik, hogy Ön megfelelően járt el, amikor a jótállási határidő eltelte előtt bejelentette a szerviz felé a gépkocsi hibáját, és a jótállási igényét, de javítási határidő megadása nélkül nem minősül joghatályosnak a bejelentés, így hiába beszélgettek a szerelővel a gépkocsi javításáról, ha Ön nem kötött ki javítási határidőt, vagy ebben

nem egyeztek meg.

A határidőre vonatkozó kikötésnek akkor van jelentősége, ha csak néhány nap van hátra a jótállási időből, mint az Ön esetében is. Ha kikötöttek határidőt, és ezen időben nem végezték el a javítást, akkor három hónapon belül bíróságon kell érvényesítenie a jótállásra

vonatkozó igényét. További nehézséget jelent, hogy amennyiben a szerviz vitatja a

bejelentés tényét, annak tartalmát, ezeket Önnek kell bizonyítania, ami kétséges lehet egy telefonos vagy egy személyes beszélgetés alapján (ha csak nem rögzítették azt).

Az eset leírása szerint Ön több hibát fedezett fel, de nem világos, hogy akkor miért nem javították meg azokat, amikhez nem kellett alkatrészre várni, illetve amit akár azonnal megcsinálhattak volna, így felmerül annak a lehetősége is, hogy a szerviz sem szabályszerűen járt el.

Javaslom az eset leírásával írjon egy kérelmet a szerviz vezetőjének, hogy méltányosságból legalább az azonnal kijavítható hibákat csinálják meg, amit még a jótállási időben megtehettek volna.

Tisztelettel:

Autójogász

Dr. Lenkei Balázs

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.