Sorozatos problémák az új Micrán, hogyan oldjam meg az ügyet?

2020.11.01. 12:46

das header

Tisztelt Autójogász!

Az alábbi problémával, illetve segítség kéréssel fordulok Önhöz.

2020.januárjában vásároltam egy kereskedésben egy Nissan Micrát, amin azóta már sorozatos problémák jelentkeztek.

Ezekkel a problémákkal természetesen felkerestem az említett márkaszervizt, akik már többszörösen próbálták elhárítani ezeket a hibákat. Februártól folyamatosan hordom vissza az autót.

A hibák a következők: Alapjárati ingadozás, indítás utáni leállás, rángató motor, illetve a gyorsításoknál fellépő megtorpanások, mostanra már a kuplung is nyikorog - kinyomó csapágyat és munkahengert akartak benne cserélni, de ez előtt a csere előtt én felvettem egy ügyvéddel a kapcsolatot és elindítottunk egy polgári peren kívüli megegyezést, mivel a fogyasztói garanciám 1 év. Ebben az esetben elállhatok a vásárlástól és követelhetem az autó vételárának a visszafizetését. Ennyi javítás azt gondolom, hogy elég indok arra, hogy ne tartsak igényt erre a kocsira. Főképp úgy, hogy semmi sem lett rajta jobb.

Az kereskedés tulajdonosa azt nyilatkozta az ügyvédemnek, hogy fizessek ki egy független kárszakértőt, vagy adjam nekik oda az autót, hogy majd ők teszteljék az általam említett hibákat, mert így nincs jogalapja, amivel hivatkozhat az importőrnek.

Erre természetesen nemmel feleltem. A meglévő szervizlapok, munkalapok árulkodnak arról, hogy az autó hibás teljesítéssel került hozzám.

A következő cseréket hajtották végre: gyertya csere, motorvezérlő csere, szoftver frissítések, gyújtótrafók cseréje, vezérműlánc csere.

Nekem erre sajnos nincs időm és energiám, hogy folyamatos szervizelésre hordjam az autót. Illetve arra sincs, hogy csak a bosszúságot okozza.

Ebben az esetben Ön szerint mit lehetne tennem, hogy haladjon az ügy előre, vagy megoldódjon?

Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel:

János

Kedves János!

Az ehhez hasonló ügyekben a bírói gyakorlatban kialakultnak tekinthető az az álláspont, hogy egy új gépjárműnek - szabályszerű üzemeltetés és karbantartás mellett - különösen bírnia kell(ene) a tartós és rendszeres használatot anélkül, hogy nagyszámú és visszatérő problémával kellene szembesülnie a vevőnek. A rövid időn belül bekövetkező gyakori meghibásodás akkor is kellő alapot teremt a gépkocsi kicseréléséhez vagy akár az elálláshoz is, ha egyébként a kereskedő minden meghibásodást vállal megjavítani.

A jótállási igényt a határidő lejárta előtt kell jogi úton érvényesíteni ahhoz, hogy a bizonyítási teher a jótállás kötelezettjére háruljon egy bírósági eljárásban.


Üdvözlettel:

Autójogász

Az Autójogász nem bíróság, és a fenti írás egy általános jellegű tájékoztatás, amely a kérdező által megadott információkon alapul. Vagyis hivatalosan fogalmazva: nem lehet teljes körű, és nem minősül egyedi jogi tanácsnak, mert nem biztos, hogy ismerjük az ügy összes részletét, és lehetnek olyan apróságok, amelyek ismeretében az itt közölt választól gyökeresen eltérő vagy akár teljesen ellentétes véleményt fogalmaznánk meg. Ezért ha bírósághoz fordulna, a konkrét ügyével kapcsolatban mindig keressen meg előtte egy hasonló ügyekben jártas jogászt, és kérje ki a tanácsát, mert nem szeretnénk, ha egy rosszul értelmezett Autójogász-válasz miatt kellene bíróságra szaladgálnunk.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.