Garanciaidőn túl jött a motorhiba, miben bízhatunk?

2020.12.27. 09:22

das header

Tisztelt Autójogász!

2020. februárjában vásároltam egy Hyundai i30 1.6 benzines használt autót. Az autó 7 éves, 60 e km-t futott, szép állapotban, utastér, csomagtér, motortér egyaránt, szervizkönyvvel, frissen szervizelve stb. Azóta hibátlanul működött, kb. 10 e km-t tettünk meg vele. Sajnos az elmúlt napokban, váratlanul, egy jelentős motorhiba jelentkezett, az autószerelő átnézte az autót, kiderült, hogy 4. hengerrel van probléma, megoldása csak a motor felújításával (gépműhely stb.) javítható.

Kérdésem, hogy ebben az esetben van-e valamilyen lehetőség (mivel az autó ténylegesen, igazoltan keveset futott) arra, hogy akár a Hyundai márkaképviseleten keresztül, valamilyen segítséget kapjunk a hiba javításában? Számít-e, hogy a problémát a gyári alkatrészek meghibásodása (pl. anyaghiba) és nem külső ok idézte elő, attól függetlenül, hogy ennél a típusnál a gyári garancia 5 év?

20 éve ehhez a márkához ragaszkodunk, ez már a negyedik ilyen márkájú autónk, mivel az elmúlt évek alatt rendkívül megbízhatónak bizonyultak, gond nélkül autóztunk, ezért választottuk ezt típust legutóbb is.

Válaszát előre is köszönöm!

Gy

Kedves Tulajdonos!

A Hyundai márkaképviselet nevében én nem tudok nyilatkozni, remélem, hogy ügyfélpolitikai megfontolásból valamilyen közreműködést, segítséget, kedvezményt ajánlanak fel önnek. Azt javaslom, hogy mindenképpen forduljanak kérelemmel a képviselethez.

Az ügyben valószínűleg nem beszélhetünk hibás teljesítésről az eladó részéről, mert a hiba 10 ezer Km után jelentkezett, ami szinte kizárja, hogy a hiba már az adásvétel pillanatában is meglett volna.

A javításról okvetlenül kérjen számlát, mert arra önállóan is szavatosság vonatkozik a javító részéről.


Üdvözlettel:

Autójogász

Az Autójogász nem bíróság, és a fenti írás egy általános jellegű tájékoztatás, amely a kérdező által megadott információkon alapul. Vagyis hivatalosan fogalmazva: nem lehet teljes körű, és nem minősül egyedi jogi tanácsnak, mert nem biztos, hogy ismerjük az ügy összes részletét, és lehetnek olyan apróságok, amelyek ismeretében az itt közölt választól gyökeresen eltérő vagy akár teljesen ellentétes véleményt fogalmaznánk meg. Ezért ha bírósághoz fordulna, a konkrét ügyével kapcsolatban mindig keressen meg előtte egy hasonló ügyekben jártas jogászt, és kérje ki a tanácsát, mert nem szeretnénk, ha egy rosszul értelmezett Autójogász-válasz miatt kellene bíróságra szaladgálnunk.