Garanciaidőn túl jött a motorhiba, miben bízhatunk?
Tisztelt Autójogász!
2020. februárjában vásároltam egy Hyundai i30 1.6 benzines használt autót. Az autó 7 éves, 60 e km-t futott, szép állapotban, utastér, csomagtér, motortér egyaránt, szervizkönyvvel, frissen szervizelve stb. Azóta hibátlanul működött, kb. 10 e km-t tettünk meg vele. Sajnos az elmúlt napokban, váratlanul, egy jelentős motorhiba jelentkezett, az autószerelő átnézte az autót, kiderült, hogy 4. hengerrel van probléma, megoldása csak a motor felújításával (gépműhely stb.) javítható.
Kérdésem, hogy ebben az esetben van-e valamilyen lehetőség (mivel az autó ténylegesen, igazoltan keveset futott) arra, hogy akár a Hyundai márkaképviseleten keresztül, valamilyen segítséget kapjunk a hiba javításában? Számít-e, hogy a problémát a gyári alkatrészek meghibásodása (pl. anyaghiba) és nem külső ok idézte elő, attól függetlenül, hogy ennél a típusnál a gyári garancia 5 év?
20 éve ehhez a márkához ragaszkodunk, ez már a negyedik ilyen márkájú autónk, mivel az elmúlt évek alatt rendkívül megbízhatónak bizonyultak, gond nélkül autóztunk, ezért választottuk ezt típust legutóbb is.
Válaszát előre is köszönöm!
Gy
Kedves Tulajdonos!
A Hyundai márkaképviselet nevében én nem tudok nyilatkozni, remélem, hogy ügyfélpolitikai megfontolásból valamilyen közreműködést, segítséget, kedvezményt ajánlanak fel önnek. Azt javaslom, hogy mindenképpen forduljanak kérelemmel a képviselethez.
Az ügyben valószínűleg nem beszélhetünk hibás teljesítésről az eladó részéről, mert a hiba 10 ezer Km után jelentkezett, ami szinte kizárja, hogy a hiba már az adásvétel pillanatában is meglett volna.
A javításról okvetlenül kérjen számlát, mert arra önállóan is szavatosság vonatkozik a javító részéről.
Üdvözlettel:
Autójogász