Semmilyen papírt nem kaptam. Azt mondták menjek be a biztositóhoz a rendszámmal és a vezető nevével. Ezeket felírtam, de megemlítendő az autót vezető rendőr hozzáállása. Kiabált velem, amikor a nevét kérdeztem rámüvöltött, hogy rá van írva a ruhájára, a jelvényszámot 3. kérésemre mutatta meg.
Tehát ha Ön külföldön lakik, ott az ügy tíz perc alatt lerendezhető. Magyarországon figyelembe kell venni azt a néhány napot, amit ez ügyben sorban állva tölt. Tehát Ön dönt "kivon vagy vezet"!
Általában engedély szükséges minden olyan elem megváltoztatásához, amely a forgalmi engedélyben feltüntetett adat. Ha valaki láncfűrésszel cabriót csinál a járművéből, azt előzetesen a közlekedési felügyelettel és kezelőorvosával jóvá kell hagyatnia.
Autóm jelenleg kereskedésben van és szeretném műszaki vizsgára vinni. A műszaki helye nem a területileg illetékes vizsgahelyen lenne, hanem egy másik megyében.
Én úgy tudom, hogy nem kötelező a sárhányó gumi, mert vannak olyan típusú kocsik amelyeken gyárilag nincsen, ilyen pl a Renault Twingo. A rendőr mi alapján dönti el, hogy kell, vagy nem kell a kocsira sárhányó gumi?
Mi történik akkor, ha a használt autón az első napok után mégis jelentkeznek hibák, melyet a computeres diagnosztika is visszaigazol. Van valami lehetőség a javítási díj márkakereskedőre történő visszaterhelésére?
Hozzám is gyakrabban jár a Mikulás a kelleténél. A megoldás egyszerű. A polgári jogügyletnél a szerződő fél köteles fizetni. Ennek elmulasztása esetén a fizetés peres úton kikényszeríthető. Annak bizonyítása, hogy ki a kötelezett, a felperes feladata.
A vezetési jogosultság nem tud elévülni. Ha európai uniós tagállamból származik a vezetői engedély, elég a kérelem. Ha az amerikai földrészről, vagy a világ más tájáról, akkor hiteles fordítást is kell a kérelemhez csatolni, egyébként az engedély könnyen honosítható.
A barátnővel közös jármű első lépés a szabadság elvesztésében. Ezt követi a közös lakás és a közös gyerek. Egyébként a kocsi is úgy működik mint a kicsi, mind a két érintett nyilvántartásba kerül.
Az új kresz bevezetésével felmerült egy kisebb probléma. Adott egy gépkocsi (LADA 2104), melyet a gyár ellátott hátsó biztonsági övekkel. De sajnos az előző tulajdonosa a kocsinak ezt eltávolította.
Többen azzal riogatnak, hogy AF-es motorszámmal nem lehet külföldre menni. Mások azt mondjak, hogy lehet, de ha megállít a rendőr külföldön, akkor elég nehéz lesz elmagyarázni neki, hogy mitől más a motorszám a forgalmiban mint a blokkon, ha esetleg meg találja nézni.
A kezdő vezető intézménye létezik, de nem azzal a tartalommal, ahogy ezt az Önt ellenőrző rendőr állította. A vezetői engedély megszerzésétől számított 2 évig pótkocsit nem vontathat, közúti szolgáltatást nem végezhet (pl. taxi) és motorkerékpáron utast nem szállíthat.
Szabályos adásvételi szerződéssel másik motort vásároltam 120-as Skodámba, és "számlásan" be is szereltettem, ez év legelején. A motor egy, már forgalomból kivont autóból származott. Mit kell tennem, hogy ezt az új állapotot legalizáltassam?
Vettem egy Alfa 33-at, aminek a felét ki is fizettem én balga mielőtt komolyan alá lett volna nézve. A szerelőm nem vállalta a javítást, mert gyakorlatilag szét van szakadva az alváz és a kormány, a fékek és a futómű is kivan. Ezek után el szeretnék állni a vételtől, és ezt 48 órán belül be is jelentettem az eladónak.
Válaszában kérem vegye figyelembe, hogy alapvetően nem akarom visszacsinálni a vételt, hanem azt szeretném, hogy kártalanítsanak. Nem csak a pénz miatt (bár az is fontos), hanem elsősorban azért, mert vérlázítónak tartom hogy relatív nagy összeget fizettetnek ki velünk és a nyújtott szolgáltatás pedig egyenlő a semmivel.
Véleményünk szerint, ha egy oszlop dől el, akkor nem vízszintes csíkot húz az autó kilincsének magasságában a bal tükörtől a bal hátsó sárvédőig, hanem lefelé húzódik a küszöb irányába, valamint nem üti le a festéket az ajtók szélénél. Látszólag tipikusan olyan sérülések voltak a sértett gépkocsiján, amit egy másik autóval való találkozás okoz, de az én járművemen külső sérülés nem volt látható mint azt a rendőr meg is állapította.
A kistehergépkocsit magáncélra használom, ugyanúgy, mint más a maga személyautóját. Az autó az én nevemen van, céges vállalkozásom nincs. Ennek ellenére a rendőrök minden igazoltatásnál kérik a menetlevelet. Egyes rendőr ismerőseim szerint nem kellene menetlevelet vezetnem, mivel saját tulajdonom az autó, és a benzinpénzt sem számolom el sehol.
A bűncselekmény elkövetését tükröző "AF" jel a veszélyesebb kategória. Mivel ha nem ismert a jármű eredeti tulajdonosa, az bármikor felismerheti és elperelheti azt, illetve külföldre utazáskor a vámosok előszeretettel ellenőrzik az ilyen járműveket és pozitív eredmény esetén a járművet utasaival, poggyászokkal és a házi ebbel együtt feltartóztatják.
Immár elismerte a szerviz, hogy a motor hibás (a dugattyúk gyártási hibásak) és azt ajánlották fel, hogy kicserélik a teljes motort. Én erre megjegyeztem, hogy a gépkocsi ezáltal értékcsökkentté válik. Állításuk szerint az új motornak is ugyan az lesz a száma - ez önmagában is elég nehezen hihető - tehát a motorcseréről csak ők és én mint tulajdonos tudunk majd.
Tisztelt Doktor úr! Vajon az állítólagosan elkövetett szabálysértést követő 6 hónapon belül kell megindítani az eljárást, avagy a jelzett időn belül kell (jogerős?) határozatot hozni?
Mivel többszöri érdeklődésemre közölte, hogy nincs készen a gépkocsi, de visszafizeti a vételár előleget, e mellett döntöttem. Mikor személyesen elmentem a pénzért, minősíthetetlen jelzőket használva tudtomra adta, hogy ezt már elköltötte, esze ágában sincs visszafizetni, ám az autó még mindig nincs kész.
Mivel a jármű vámárunak számít, így harmadik személynek nem adható át. Szerencse, hogy az intézkedő rendőr - ahogy ezt már megszokhattuk - nem állt a helyzete magaslatán és nem tudta, hogy vámbűncselekményt követnek el. Ezért azt ajánlom, hogy a külföldi rendszámú jármű használatával hagyjanak fel.
Tisztelt Autójogász! Úgy tudom magyar állampolgár (csak magyar, azaz nem kettősállampolgár) nem vezethet Magyarországon csak magyar rendszámú autót. De ha az én édesanyám litván állampolgár, akkor én nem vezethetem (magyar állampolgár vagyok) itthon a litván rendszámú autóját?
Tisztelt Autojogász! Külföldön dolgozom most egy jó ideig, és külföldi rendszámú autót kaptam a cégtől, amivel néha Magyarországra is el szeretnék utazni. Kell-e valamilyen papírt intéznem a magyarországi használat miatt, vagy nyugodtan közlekedhetek az autóval, akárcsak más országokban teszem azt?
Két hét után az új autó motorján egyre hangosodó ciripelő, az ékszíj csúszásához hasonló, de attól azért eltérő hang jelentkezett. A szervizben ékszíjcsere, újabb két hétig rendben, majd ismét a hang. El kell-e fogadnom, hogy ugyanazzal a hibával hatodszor viszem az autót szervizbe?