Hibás Renault
Tisztelt Autójogász! Kérem segítségét az alábbiak megoldásában: 2004 októberében vásároltam egy Renault Grand Scenic személygépkocsit egy vidéki márkakereskedőtől. Az autót panoráma ablakkal rendeltem, mely így is érkezett. Rövid idő (pár száz kilóméter) elteltével az ablak elkezdett zörögni, feszülni és mindenféle hangot hallatni. Közben szétesett a csomagtér zár, nem illeszkedett rendesen a hátsó ajtó. Természetesen szervízbe vittem, de Budapestre, mivel itt lakom. Az autó tetőablakára azt mondták az első alkalommal, hogy típus hiba, de van egy javító szett, mely orvosolja ezt a problémát. Nem tette. Második alkalommal is elvittem ugyanebbe a szervízbe, de ekkor már az ajtót is jeleztem, hogy nem stimmel. Azt mondták, hogy valószínűleg nem volt egyforma a szerszám, amivel nyomták? Eddig tűrtem. A tetőablak nem gyógyult meg, az ajtó szintén nem. Azt mondták ennyit lehetett tenni mindkettővel, de az ablak szerintük hangosabb lett?! Jelezték, hogy értesítik az importőrt (Renault Hungária), és kérik a szerkezet garanciális cseréjét. Ez történt decemberben. Ekkor én már több e-mailt is küldtem a Renault Hungária Műszaki Osztályának, akik egyáltalán nem válaszoltak. Semmilyen formában. Január 10-e környékén rákérdeztem a kereskedőnél, hogy mikor cserélik ki az ablak szerkezetét. Ekkor ő közölte, hogy a R.H nem járult hozzá a garanciális cseréhez... Ezután felhívtam azt a vidéki kereskedőt, akivel jogviszonyban állok és bejelentettem az autót garanciális problémákkal szervízbe. Ez 01.20-án lesz esedékes. A kérdésem annyi, hogy mi legyen a következő lépésem, akkor, ha ők sem tudják orvosolni a hibát? Amennyiben bírósági útra kell terelnem az ügyet, kérhetek-e segítséget Öntől, vagy esetleg tud-e ajánlani valakit ennek az ügynek a képviseletére? Segítségét előre is köszönöm!
Tisztelettel:
Paksi Attila
Tisztelt Paksi Attila !
Garanciális javítást a Renault hálózatán belül bármelyik szervizben igényelhet. Ha az Ön által jelzett hibát nem javítják ki, ajánlott levélben írásban szólítsa fel az importőrt ennek teljesítésére. Felszólító levelében pontosan jelölje meg a kijavítandó hibákat, mellékelje a szervizektől eddig kapott bizonylatokat és helyezze kilátásba a bírósághoz fordulást. Ha nemleges választ kap, vagy nem válaszolnak a levelére, a bíróságon keresettel követelheti garanciális igénye teljesítését, vagy a javítás költségének megtérítését.
Tisztelettel:
Dr. Bodolai László