Kihez lehet fordulni a biztosító ténykedése ellen?

2005.02.16. 13:25

Tisztelt Autójogász!

Tisztelt Autójogász! A kérdésem röviden a következő: Milyen szervezethez fordulhatok segítségért, érdekképviseletért, ha nem vagyok megelégedve a biztosítóm ügyintézésének menetével, gyorsaságával? Úgy érzem az érdekeim csorbulnak, a biztosító a törvény által előírt határidőket rendre túllépi, képtelen vagyok őket rábírni az ügyem intézésére.

Kicsit bővebben: 2004. május 26-án hátulról - követési távolság be nem tartása miatt - "belénk" ütközött egy holland autó. A helyszínelő rendőrök előtt a tulajdonos teljes mértékben elismerte felelősségét, és ezt azóta is tartja. A kötelező felelősség biztosításunk a KÖBE-nél van, és mivel külföldi autóról volt szó, az ügyintézést nekünk, náluk kellett elkezdeni. Május 26-a óta sikeresen elintéződött, levelezőpartner bevonásával, hogy a külföldi biztosító kijelentette, hogy fizet. (A hónapok eloszlása: kb. 6 hónap KÖBE, egy hónap külföld). Mindössze egy beépítési ellenőrzésre lenne szükségünk, melyet a bankunkhoz továbbítva engedélyt kapnánk arra, hogy jogosultak vagyunk a pénz fölvételére. Ez az ellenőrzési igazolás, egyetlen fax....kb. három hónapja várat magára. A szakértő a kérésünket követően két napon belül itt volt, két napon belül továbbította a KÖBE-hez az ellenőrzést (mindent rendben talált). Ezidáig semmilyen papírt nem kaptunk.Számtalanszor telefonáltunk, sürgettük őket, a saját ügyintézőnkkel még beszélni sem tudtunk, mindannyiszor más más embernek kellett az egész folyamatot elmagyarázni.A mai nappal sikerült azt elérnünk, hogy cégen belül az iratanyagot továbbították egy bennfentes szakértőnek, akinek - a legújabb ügyintéző szerint - egy héten belül választ kell adnia. (Az eddigiek alapján azonban az egyhetes határidő betartásával kapcsolatban komoly aggályaim vannak.) Vagyis három hónap után ott tartunk, mintha tegnap került volna oda a szakértő jelentése; három hónap alatt nem sikerült az anyagot az egyik íróasztalról a másikra áttenniük!!!

Összefoglalva: Vétlenül áldozata lettünk egy balesetnek; a másik fél minden huzavona nélkül elismerte felelősségét, vagyis a mi biztosítónknak egyetlen fillérjébe sem kerül, csupán egy kis ügyintézésről lenne szó...és mégsem tartunk sehol sem. A baleset idején 6 hónapos terhes voltam....most itt a fél éves nagy lányunk...viszont pénz még sehol. Van valamilyen lehetőségem, hogy meggyorsítsam ezt az egész folyamatot? Fordulhatok valahova segítségért, vagy egyetlen lehetőségem, hogy kivárjam mire végre lezárul? Arról nem is beszélve, hogy mivel saját pénzünkön javítattuk meg az autónkat, így a biztosító az idegességen kívül jelentős anyagi kárt is okoz nekünk. Gyors válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel:

Tamási Szilvia

Tisztelt Tamási Szilvia !

Levele olvastán úgy tűnik, hogy a biztosító ügye intézésében nem áll a helyzet magaslatán. Panaszával, kamatfizetési és kártérítési igényével az alábbi szervekhez fordulhat:

1. a biztosító panaszokkal foglalkozó szervezeti egysége, (általában ügyfélszolgálat)

2. Pénzügyi Szervezetek állami Felügyelete (1013 Bp. Krisztina krt. 39.)

3. Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség (1088 Bp. József krt. 6.)

4. Békéltető testületek

5. Bíróság (általában a biztosítási kötvények tartalmazzák a kizárólagosan eljáró bíróság megnevezését).

Tisztelettel:

Dr. Bodolai László