A felületi sérülés valójában totálkár
2005. 06. hó elején vásároltam egy Peugeot 307 SW 2.0HDi típusú autót 3.990.000 Ft-ért (Piaci árnak megfelelt). A kereskedővel adásvételi szerződést kötöttem, de számlát a mai napig nem állított ki. Több meghibásodás után hivatalos igazságügyi szakértőt kértem fel, hogy nézze át az autót, mert kezdett gyanússá válni, hogy miért szakadt ki a motorblokkból a klímakompresszor csavarja. Biztosítós nyomozás és szakértői vélemény után kiderült, hogy az autó idén februárban totálkáros volt, az előző tulajdonos 1,7 millió Ft-ért adta el a kereskedőnek, aki megjavíttatta. Engem a vásárláskor arról tájékoztatott, hogy a motorháztető egy része javított volt, de csak felületi, máshol nem sérült az autó. Az adásvételire ezért felírtuk, hogy az autó sérült volt, javítva, festve. Csak éppen a és sérülés mértéke nem állt összhangban a valósággal. Mit tehetek, illetve mennyi ideig tarthat ha bírósághoz fordulok és polgári peres úton kívánom rendezni az ügyet?
Köszönettel:
Czakó Gábor
Tisztelt Czakó Gábor!
Írásban szólítsa fel a kereskedőt, hogy a megtévesztés miatt vagy adjon árengedményt, vagy vásárolja vissza a gépjárművet, amelyik lehetőség Önnek megfelel. Ha a kereskedő elzárkózik a megegyezéstől, megtévesztésre hivatkozva a tudomására jutástól számított 1 éven belül bírósághoz fordulhat és kérheti a szerződés érvénytelenségének megállapítását. A megtévesztés tényét azonban kétséget kizáróan kell bizonyítania. Polgári perben akár két évig tartó eljárásra is számíthat.
Tisztelettel:
Dr. Koszoru István