Hozzászólás

2003.04.13. 17:33

A "hova kerüljön az új gumiabroncs?" kérdésben továbbra is tartom az álláspontomat.

T. Gumidoktor!

Több mint 10 éve foglalkozom gumiabroncsok forgalmazásával, ami alatt némi tapasztalatra tettem szert.
Egy korábbi válaszlevelére nem kukacoskodásból, csak pontosításból reagálnék:
A Honda Civic 93' mérete köztudottan motortól és célországtól függően 155/80 13 v. 175/70 13. Ezek legmegfelelőbb váltóméretei pedig 175/65 14, v. 185/60 14, amelyekkel a helyesen emlegetett gyári átmérőket megtarthatjuk.
A hová kerüljön az új gumiabroncs vitába is beszállnék.
Az hátsó kerékre ajánlás indokait esőben és hóban én is osztom, ha nem is teljesen. De uraim, azt elfelejtjük hogy jelentősebb fékezéskor az autó súlya szinte az első kerekekre támaszkodik, és a hátsók alig veszik ki magukat a fékerőből? De ez egy hosszabb téma...
Nem beszélve arról, hogy egy állóra fékezett első kerékkel nem lehet csak úgy korrigálni (ahogy azt ABS-nélküli autóstársaink művelik), tehát a fékerő aszfaltra vitele itt is az első kerékre kívánja az új gumit.
A legjobb ha valaki 4-et vesz...

Üdvözlettel:
Vései Árpád
Weltgumi KFT.
Ui.: Ma olvasva a Tico gumiajánlást, 135 12 helyett valóban jó a 155/70 12, de tanácsolhatnánk a gyárit is, ami 145/70 12.

Tisztelt Vései Úr!

Köszönöm a pontosítást. Egyes autótípusok tényleg zavarbaejtően sokféle kerék-abroncs variációval jöttek ki, s ez esetenként megnehezíti a pontos méretbehatárolást.
A "hova kerüljön az új gumiabroncs?" kérdésben továbbra is tartom az álláspontomat. A hétköznapi forgalomban használt autóknál ugyanis mindig a legrosszabb körülményekre kell felkészülni; eshet az eső, a hó, nem mindig napos, száraz időben autózunk. Ami rossz körülmények között megfelelő, az az optimális körülmények között is működik... Különben engedélyeznék az 1,6 mm alatti gumiprofil-mélységet is, hiszen száraz időben hibátlanul működik egy teljesen sima slick-abroncs is...
Ezen kívül egy korábbi, hasonló témában írt levelemből idéznék: "(vész)fékezésnél is sokkal könnyebben beblokkol a rosszabb gumikkal a két hátsó kerék, tehát sokkal hajlamosabb - főleg kanyarban - kitörésre így az autó. Ez sokkal nagyobb veszélyhelyzetet teremthet, minthogy 1 méterrel később áll meg az autó."
Az ABS-nek pedig pont az a lényege, hogy az ezzel felszerelt autók kormányozhatóak maradnak maximális fékezésnél is, mivel az elektronika nem hagyja blokkolni a kerekeket.
Utolsó mondatával maximálisan egyetértek, a legjobb megoldás 4 db új abroncs vásárlása.

Tisztelettel:
Gumidoki