Prémium vagy másodmárka

2003.05.23. 13:26

Ennél nagyobb sebességindexűt használhat minden további nélkül, kisebbet viszont nem.

Kedves Gumidoki!

Mint a levelezők többsége, én is nyári papucsok vásárlása előtt állok. Skoda Octavia 1.9 TDI, 205/55/R16.
Három szempont vezérel a vásárlásnál:
1. Mivel városon kívüli használatban rendszerint tempósan közlekedek és sokszor megyek 1000 km-es autópályás utakat, bírnia kell a guminak is a sebességet (igaz a gép a H fölé nem megy).
2. Óvatos duhajként szeretném, ha esőben is a lehető legjobban viselkedne a kocsi.
3. Mivel a Skoda hangszigetelése nem egy csoda, ha lehet halk legyen a gumi.

A fenti célokat a prémiummárkák azt hiszem teljesítik, a kocsi biztonsága, biztonságossága és - számomra magas - értékének megőrzése nekem megéri/megérheti az árkülönbözetet (az első éles szituban behozza/behozhatja az árát).
Kérdésem, hogy csak a prémiummárkák teljesítik, avagy tud ajánlani az igényeimnek megfelelő, ugyanakkor költséghatékonyabb másodmárkás gumit (Eurotec ML500, Barum Bravuris, Armstrong?) - mert az árkülönbség azért, lássuk be, vaskos.
Mivel Pirelliben gondolkodom és Ön is Pirellis: P6000 vagy P6000 Powergy? Az előző készletből marad (zsír új) pótgumi, így csak négyet vennék. Alkalmasint az új gumik élettartama alatt ha egyet pótolni kellene, lesz-e még ebből a következő években? Van-e radikális különbség az említett gumik és más alkalmas, de szériában már 40 000-rel drágább Pirellik között, ami miatt érdemes lenne P7-et vagy P Zerot választani (s ha igen, melyiket)?
Válaszait előre is köszönöm.

Üdvözlettel:
Báldy Péter

Kedves Péter!

Vágjunk bele egyből:
1. A H sebességindex az Ön autójánál a minimum-elvárás. Ennél nagyobb sebességindexűt használhat minden további nélkül, kisebbet viszont nem.
2. Az esőben legjobb tulajdonságokat mutató mintázatok általában a forgásirányos, nyílmintázatok (pl. Pirelli P5000 Drago). Ezek viszont többnyire hangosabban futnak, mint a "normál" abroncsok, ezzel ütjük a 3. kritériumot.
3. Az biztos, hogy a prémiummárkák a finomabb igényeket is kielégítik. Ennek azonban nem mond ellent, hogy vannak remek minőségű másod- és harmadmárkák is. Én a Pirelli-palettáról nyugodt szívvel tudom ajánlani a CEAT márkát, annak is a Tornado mintázatát.

A P6000 és annak Powergy változata között van néhány különbség; a Powergy valamivel újabb fejlesztés, módosított mintázattal és keverékkel, ami jobban támogatja az ABS-szel való fékezést és csendesebben fut. Mivel ez a két mintázatunk nagy számban megtalálható gyári első szerelésként, beszerzése még jó néhány évig nem jelenthet gondot.
A P7 mintázat az egyik legújabb fejlesztésünk, majdnem minden paraméterében felülmúlja a korábbi termékeket. Kiemelendő a kis gördülési ellenállás és a remek irányíthatóság.
A PZero termékek, így a Nero is, ami ebben a méretben létezik, kifejezetten a nagy teljesítményű élményautózást támogatja. Szerintem az Ön autójára a legjobb választás- persze, ha az ártól eltekintünk - a Pirelli-családból a P7-es, esetleg a P6000 Powergy. Ha az árat is figyelembe vesszük, akkor a Ceat a nyerő.

Üdvözlettel:
Gumidoktor