Javított abroncs

2003.11.06. 13:50

Általában a defektes abroncs nem teljes értékű.

Kedves Gumidoki!

Arról szeretnék érdeklődni, hogy a defektes kerék kívülről, a gumi leszedése nélkül gombával történő javítása mennyire biztonságos. Nekem ugyanis így javították a gumimat, és a gumis azt mondta, hogy így a gumi újra teljes értékű lesz.
Viszont most fedeztem fel, hogy az egyik fő vízelvezető csatornát (ahova eredetileg a defektet okozó csavar ment be) teljesen elzárja a foltozáshoz használt gumiszerű anyag. Lehet-e így teljes értékű a gumi, hisz a vízelvezetése biztosan nem olyan, mint korábban? Érdemes lecserélnem ezt a gumit a pótkerékkel? Eddig kb. 15000 km-t futottak ezek a gumik.
Vagy akkor meg az lesz a gond, hogy az egyik oldali kopotabb, mint a másik?
Válaszod előre is köszönöm.

Tisztelettel:
Varga Zoltán

Kedves Varga Úr!

Általában a defektes abroncs - bármilyen technológiával is javították - nem teljes értékű. Éppen ezért a H-s és afeletti sebességindexű abroncsok javítása nem is ajánlott.
Nos, konkrét esetünkben látatlanban természetesen nem tudok véleményt mondani. Ha teljesen nyugodtan szeretne aludni, nézesse meg más gumissal is az abroncsot. Még egy biztonsági jótanács: a javított abroncsot lehetőleg hátsó tengelyen használja!
Amit Ön mond, a pótkerekes megoldás is működhet. De a pótkerék vadiúj gumijával a hátsó tengelyre kerüljön, mert az első tengelyen a profilmélységkülönbség miatt elhúzhatja az autót.

Üdv: Gumidoki