Széles gumi Ladára, sebességindex

2003.12.03. 13:41

A futómű bírja, pedig ültetve is volt.

Kedves Gumidoktor!

A régebbi cikkeid között böngészve akadtam rá egy válaszodra, amelyben 185/60 R14 gumikat javasoltál a Ladára. Jó pár éve nekem is volt Ladám, ilyen méretű felnikkel és gumikkal jártam. A futómű bírja, pedig ültetve is volt.
Nos az észrevétel:
Az első sárvédőíven vissza kell hajtogatni a peremet, különben előfordulhat, hogy belevág a gumi egy alászedett kormányos felütközésnél. (A gumicsere még ültetés előtt volt, bár ez a kerék berugózott helyzetét nem befolyásolja)
Van egy kérdésem is.
A mostani autómat Continental Premiumcontact gumikkal vettem, amelyek V-s sebességindexűek voltak.(Ez nem volt indokolt 1.6, 101LE 188km/h végsebbesség, de attól még ez volt rajta)
Nos ezek a gumik már ki lettek cserélve P6000 Pirellikre, ezek még nem Powergy sorozatból valóak voltak, de egy baleset után Powergy széria lett belőlük. (Sebességindex H, méret ugyanaz) Észrevételeim szerint száraz úton sokkal jobban tapadt a Conti. (Vizes úton nem) A kérdésem:
Ez a gumik közti különbeség csak, vagy két ugyanolyan V-s és egy H-s közötti guminál is fennáll ez a különbség.
Egyébként a Pirellivel is elégedett vagyok, szerintem nedves úton jobb.

Üdvözletem:
Attila

Kedves Attila,

Köszönöm a Ladára vonatkozó kiegészítésedet!
A kérdésedre válaszolva: Nyilvánvalóan van tapadásbeli különbség egy V-s és egy H-s abroncs tekintetében. Nevezetesen a V-s tapadása jobb. Ennek azonban a várhatóan kisebb futásteljesítmény az ára.
A tapadás azonban több dologtól függ (pl. abroncsszerkezet, futófelület összetétele, mintázat kialakítása stb.), így két különböző gyártó ugyanolyan sebességindexű abroncsa is mutathat eltérő tulajdonságokat.

Üdv: Gumidoki