Bemélyedések az abroncs oldalfalán

2004.08.25. 11:59

Nagy valószínűséggel az abroncsszerkezet átlapolási helyei.

Tisztelt Gumidoktor,

Szeretném kérni az Önök hivatalos állásfoglalását az alábbi problémában:
2003 januárjában vásároltam Seat Toledómat (jelenleg 17 200km-t futott, téligumit is használok) Dunlop SP200 típúsú gumiabroncsokkal.
Egy tisztítás során a gumi oldalfalán bemélyedéseket találtam. Megjelenésük idejét nem tudom, elképzelhető hogy már az átvételkor is ott voltak.
Ezek elhelyezkedése:
a gumi oldalfalán mindkét oldalon egymással szemben, a hátsó kerekeken, mind a külső, mind a belső oldalon 2db egymással szemben, elöl az egyik keréken 1, valamint a másik keréken nem található hasonló bemélyedés.
Ismerem a gumik gyártási folyamatát és láttam már gyártástechnológiai okokra visszavezethető oldalfal egyenetlenséget, de úgy vélem, ezek mértéke meghaladja a még tolerálható határt.
(Valamint az ügyhöz tartozik, hogy 2 hónapos korában jobbra húzott az autó, ami futóműállítás után sem szűnt meg, majd megcseréléték a hátsó illetve első kerekeket, így a probléma mérséklődött, és abba belenyugodtam, de tartok tőle, hogy ha esetleg meg szeretném cserélni a kerekeket az egyenletes kopás érdekében (ahogy az a kezelési utasításban is áll) újra felerősödik a probléma, valamint közlekedésbiztonsági szempontból sem megnyugtató a hiba jellege.)
Kérném ezért az önök véleményét a problémáról.

Tisztelettel:
Nabilek János

Tisztelt Nabilek Úr,

Hivatalos állásfoglalást ebben az ügyben a Dunlop hazai forgalmazójától kérhet.
Véleményem szerint

az abroncsok oldalfalain tapasztalható, egymással szemben elhelyezkedő bemélyedések nagy valószínűséggel az abroncsszerkezet átlapolási helyei. Itt helyi anyagsűrűség van, így az abroncsban lévő levegő nyomása nem tudja úgy kinyomni itt az oldalfalat, mint az oldalfal egészén. Kvázi itt erősebb az oldalfal.
Az autó újkorában jelentkező elhúzás ezzel a jelenséggel nagy valószínűséggel nincs összefüggésben.

Üdv,
Gumidoktor