Furcsán árazott Snowsport abroncs

2005.12.16. 18:04

Miért kerül kétszer annyiba a 210-es Pirelli Snowsport 195/55, mint a /50?

Kedves Gumidoki!

Autóm gyári kerékmérete 195/55/R15. A gumigyárak azonban rendkívül utálják ezt a méretet, és konkrétan a Pirelli Snowsport 210-es esetén KÉTSZER annyiba kerül a 195/55, mint a /50. (Tehát vagy veszek két télit a meglévő két télimhez, vagy veszek 4 újat, és még egy pizzára is marad.) Tudom, hogy a keskenyebb gumi kevésbé komfortos, azt is tudom, hogy illik váltóméretet tenni. Milyen következménye van annak, ha kisebb a gumi átmérője? Nem lehet a futóművet úgy beállítani, hogy ne legyen probléma belőle?

Egyszerűen fáj az a tudat, hogy megsarcol egy gumigyár azért, mert olyan méret a gyári. Tudom, hogy a 195/50 a legelterjedtebb, de nem hiszem el, hogy felébe kerül előállítani, mint a kicsit nagyobbat.

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Érdeklődő!

Ha megfigyeli, a kommerszebb méretek általában minden gyártónál ártámogatottak. Ilyen az Ön által említett 195/50 R15, de pl. a 195/65 R15, vagy a 205/55 R16 is. Tehát nem Önt büntetik, hanem némely méreteket áraznak be alacsonyabbra. Ez nem a gyártási költségekből, hanem piaci stratégiai megfontolásokból adódóan van így.

Az autó és annak futőművének paraméterei bizonyos gumiméretekkel van összehangolva, amelyen változtani nem ajánlott, sőt balesetveszélyes! A futóművet sem lehet természetesen állítgatni adott gumimérethez. Így biztonságunk érdekében le kell nyeljük ezt a békát, Ön sem vesz meg 38-as cipőt, csak mert az akciós, ha 43-as a lába... Viszont vannak kompromisszumos megoldások, amelyet az Ön esetében a 185/60 R15 méret téli használata jelent.

Üdv:

Gumidoki