2009.12.07. 22:24

Tisztelt Gumidoktor!

Szerettem volna cserélni a nyári gumikat a hétvégén, és észrevettem hogy a JH egy részén púpos. Feltételezem, hogy ez a szálszakadás jele. Így vásárolnom kell 2 db új téli gumit. Az lenne a kérdés, hogy az új gumikat hova szereltessem, az első tengelyre, vagy a hátsóra. A meglévő használt gumi 2 telet futott 5-5,5 mm a profilmélysége (Continental).
A kiválasztott új gumi Aurora W602 (Hankook gyártmány), erről van valami ismerete, hogy milyen lehet?
Az autó: Suzuki Ignis GLX (165/70 R14)

Levélíró


Kedves Levélíró,

Az oldalfali dudor valóban leggyakrabban a szálszakadás (kátyúzás) biztos jele. Az oldalfal szerkezete azon a ponton a szerkezeti sérülés hatására meggyengül, így az abroncsban lévő nyomás ott egy kitüremkedést okoz.
Azt javaslom, hogy az új abroncsokat hátra szereltesse fel. Az új, vagy kevésbé kopott abroncsokat azért előnyösebb a hátsó kerekekre szerelni, mert ez vészhelyzetben (pl. hirtelen fékezés kanyarban) jobb úttartást biztosít, főleg nedves, csúszós úton. Abból kell kiindulni, hogy a kritikus közlekedési helyzetek nagyobb eséllyel alakulnak ki vizes, csúszós útfelületen. Amennyiben ilyenkor az első kerekeken lévő abroncsok pl. vízenfutás miatt elveszítik a kapcsolatot az útfelülettel, a gépkocsi átmenetileg kormányozhatatlanná válik, azonban általában megtartja helyzetét és menetirányát. Amennyiben viszont a hátsó kerekeknél szakad meg a kapcsolat az úttesttel, a gépkocsi hátulja kitör. Egy ilyen kritikus helyzettel sokkal nehezebb megbirkóznia a gépkocsi vezetőjének, mint egy rövid ideig tartó kormányozhatatlansággal.
Az Aurora pedig távol-keleti márka, a Hankook égisze alá tartozik.
Harmadvonalbeli termék.

Üdv,
Gumidoki


Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.