2010.05.15. 08:22

Tisztelt Gumidoki!

Autómra (Volvo V50 2.4i, 170 LE) Continental PremiumContact 2 205/55 R16 91 W (ADAC tesztgyőztes) gumit szándékozom vásárolni. Megakadt a szemem azon, hogy a "sima" V sebességindexszel jelölt szériából (elegendő az is, bár a gyári W) létezik FR (flange rib) jelölésű, amit ha jól értem, magyarul peremvédősnek mondanak. A kérdésem az lenne, hogy ennek egyrészt van-e számottevő előnye, másrészt nem rontja-e az amúgy tesztgyőztes gumi teljesítményét?

Gondolom ezt azért, mert pl. a defekttűrő abroncsokra is sokat panaszkodtak, és az is tulképp egy megerősített abroncs, ahogy ez is - ok, ez persze nem úgy és olyan mértékben.

Véleménye szerint számíthatok bármiféle "hátrányra" az FR jelölésű gumi tekintetében?

Köszönettel,
András

Kedves András,

Hátránya nincs, előnye viszont van a peremvédős kivitelnek. Sokan pl. csak ilyet keresnek. A megvastagított gumi a padkához való kisebb súrlódásoknál megvédi a felni peremét a sérüléstől.

Üdv,
Gumidoki

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.