Teljes értékű a négyévszakos?

2014.11.18. 13:33

Ismereteim szerint feltételezem, hogy csak jelentős kompromisszumok árán lehet négy évszakos gumit készíteni. Azt el tudom fogadni, hogy a gumi mintázatot lehet úgy kialakítani, hogy téli és nyári igényeknek is megfeleljen akár egyetlen kombinált-, akár megosztott felületen. Ezáltal a tapadási felület csökken! Azonban kérdezem, hogy a gumi összetételt hogyan lehet igazítani, az összetevőket módosítani úgy, hogy alkalmas legyen -10 (7) +40 fok közötti használatra, mint a téli, majd a nyári gumi?

Válaszát megköszönve: Farkas László

Kedves László,

Röviden? Nem lehet.(o:

Bővebben a négyévszakos abroncsok futófelületi keveréke a nyári abroncsokéhoz áll közelebb, de valamelyest átmenetet képez a nyári és téli termékek összetétele között. Ezért van az, hogy télen jobbak, mint egy nyárigumi, nyáron jobbak, mint egy téligumi, de durva nyári kánikulában simán "megéghet", felkeményedhet a futófelületük akár.

A gyártók inkább a futófelület kialakításával "játszanak" és érik el a téli használhatóságot (lamellák, tagolt, szofisztikált blokkok), annak árán, hogy a kopás intenzívebb lesz. Tény, hogy ezeknek a gumiknak is van egy célközönsége itt a mi éghajlati körülményeink között, akik tudják vállalni a négyévszakos abroncsokkal járó kompromisszumokat. Sőt, most a legújabb trendek szerint több neves gyártó a nagyobb méretek felé kacsingatva fog piacra dobni négyévszakos termékeket. De pl. az USA-ban alig lehet eladni olyan abroncsot, ami nem fourseason, vagy allseason, ott annyira eltolódott ebbe az irányba a trend.

Érdekes téma ez...(o:

Üdv, Gumidoki

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.