Milyen a C-s gumi?

2016.05.24. 14:19

Tisztelt Gumidoktor!

Egy VW T4 kisbuszom van. Erre minden józan érv (gyári előírás) szerint C-s, tehát teher abroncsot kell vásároljak. Sajnos a C-s abroncsok minőségével kapcsolatban semmilyen tapasztalatom nincs.

A teher abroncsok minőségét illetően támpont lehet-e az adott gyár normál személyabroncsainak tesztje? Pl. a Continental C abroncsa is a legjobb-e, azért, mert a személyabroncs-teszteket folyamatosan nyeri? Vagy, a Barum C-ben is olyan jó kompromisszum-e, mint B-ben?

Másik kérdésem a négy évszakosokra vonatkozik. Évente egyszer-egyszer használom az autómat télen, igaz, akkor Karácsony körül, Szófiába. Minden évben előfordul kis hó, illetve jegesedés. Egy négy évszakos gumi tudása elég lehet-e erre az igénybevételre, vagy jobb, ha az évi 2500 km téli útra is vásárolok külön téli gumit? Esetleg van már tapasztalata (a reklámokon kívül) a Michelin új CrossClimate gumijáról? Minden segítségért hálás vagyok.

Tisztelettel, Kurucz Attila

Kedves Attila,

Nézzük a válaszokat sorban!

1. A kisbuszára akkor kell C-s gumi, ha gyárilag is az volt rajta, azaz az a gyári specifikációja. A T4-nél nagyrészt az, de vannak kivételek, ahol elég az XL-es, növelt terhelhetőségű abroncs.

2. Nagyjából van összefüggés egy-egy gyártó személy- és C-s abroncsi között. A prémiumgyártóké pl. teljesen megbízható, de vannak jó középkategóriás kisteherabroncsok is, pl. az ön által említett Barum is az.

3. Én külföldre téli időszakban nem indulnék el téli abroncs (sőt hólánc) nélkül. Pláne, hogy a legtöbb környező országba nem is tehetem ezt meg legálisan. De egyébként is a négyévszakos abroncsok a jól ismert kompromisszumokkal, főleg városi, elővárosi használatra vannak "kitalálva", nem téli külföldi utazásra.

4. A CrossClimate véleményem szerint egy jó négyévszakos mintázat, nem több. Ennek megfelelően a téli használatának megvannak a korlátai ugyanúgy, mint más gyártók 4seasons termékeinek.

Üdv, Gumidoki