Érdemes-e ragaszkodni a gyárilag szerelt márkához?

2016.07.07. 10:51

Tisztelt Gumidoktor!

Tapasztalatára, szakértelmére lenne szükségem. Jövőre lesz 10 éves Ford S-max (2007, Ford S-max, 2.0 TDCI (140le)) gépkocsim, amely jelenleg még a gyárilag szerelt Michelin Premacy HP 225/50 (vagy 55) R17-es nyári gumikkal fut. Ezeket tervezem jövőre újakra cserélni. Eddig 87e km-t futott az autó, így a cserét nem is a kopás, inkább a gumi elöregedése indokolja.

Nem szeretem a váratlan kiadásokat, így terveim között az szerepel, hogy a hátralévő egy év alatt szeretnék annyi összeget félrerakni, amely fedezni tudja az új garnitúra gumi árát. Abban kérem a tanácsát, hogy érdemes-e ragaszkodni a gyárilag szerelt márkához, jelen esetben a Michelin Premacy HP-hoz (amely meglehetősen drága gumi ebben a méretben) vagy esetleg tud hasonló minőségű (biztonság, megbízhatóság), takarékos és tartós gumit ajánlani? Milyen gumimárkákat és teszteket érdemes figyelni vásárlás előtt?

Van-e és mekkora előnye a gyárilag szerelt guminak (ezzel tesztelik, így jobban illik a futóműhöz?) Szeretném biztonságban tudni a családot, és ugyanazt (vagy jobb) komfortot és biztonságot élvezni, amit a jelenlegi gumi mellett érzek. Válaszát előre is megköszönve!

Üdvözlettel, Ferenc

Kedves Ferenc,

Üdvözlöm az előrelátását és körültekintését! Először is én azt tudom mondani, hogy mindig az adott autótípusra homolgizált gumik alkotnak minden szempontból ideális és optimális párost az autóval. Azaz ha belefér, ilyen abroncs megvásárlására buzdítom első sorban. Azonban nézzen utána, nem biztos, sőt szinte biztos, hogy nem csak Michelinnel szerelték az ön típusát!

Másodszor pedig azt gondolom, hogy a szóban forgó autó még sem teljesítményben, sem méretben, sem komfortban nem az a kategória, amihez ne találna olyan minőségű másodpiaci terméket, amivel ne működne - akár újabb tíz évig - problémamentesen. Ehhez azonban elsősorban a prémiumszegmensben kell körülnéznie, konkrétan a Michelin, Pirelli, Continental, GoodYear, illetve a Bridgestone palettáján.

Harmadszor pedig a jobb másodmárkák is bőven tudják manapság azt, amit a prémiummárkák tudtak tíz évvel ezelőtt. Ha tehát nem tervezne már újabb tíz évet ezzel az autóval, lehet, hogy tökéletes és érezhetően gazdaságosabb választás lenne egy erős termék a középmezőnyből, pl. Hankook, Toyo, Dunlop, Fulda stb.

Üdv, Gumidoki