2018.03.29. 11:09

Tisztelt Gumidoktor!

Nemrég cseréltem a gumikat 1999-es, 1,4-es Ford Focusomon. Michelin Crossclimate-et vettem (185/65 r14). Pótkerekem öreg, cserélni kéne azt is.

Milyet vegyek (téli, nyári, négyévszakos)? A baj, hogy a Crossclimate forgásirányos, nem tehetem fel bármelyik oldalra a szerelt kereket forgásirány helyesen.

Üdv, Kollár László

Kedves László,

Semmilyen jogszabály nem írja elő - hál'istennek -, hogy a pótkerékre szerelt abroncsnak ugyanolyan mintázatúnak kell lennie, mint az autón lévőké. Sőt, méretben sincs ilyen megkötés. A cél ugyanis az, hogy szükség esetén (lásd: defekt) a pótkerék segítségével el tudjunk jutni az első gumisig/szervizig, ahol javítással, vagy cserével rekonstruálni tudják az eredeti állapotot.

Azért először is nézzen rá a pótkerékre, hogy valóban érdemes-e cserélni? Sokszor meglepően jó állapotban vannak, főleg azok, amelyek az autóban vannak elhelyezve. Sokszor egy kis tisztítás, gumiápolás, nyomásbeállítás elegendő.

Ha mégis úgy ítéli meg, hogy a pótkerék abroncsa repedezett, elöregedett és így nem bízik benne, akkor cserének mindenképpen egy nem forgásirányos - akár használt, de jó állapotú - abroncs mellett döntsön, amely bármelyik pozícióba felszerelhető. A legegyszerűbb, ha nyári mintázatot keres, de ebben sincs megkötés. Nyilván a nyári a legegyszerűbb.

A végén pedig tegye a szívére a kezét, mikor kellett utoljára szükségből a pótkerékhez nyúlnia? De teljesen igaza van, ha kell, akkor bevetésre készen ott kell lapuljon az autóban! Sok új típusú autó tulajdonosa úgyis már csak álmodozhat erről, vagy feláldozza a csomagtér egy részét.

Üdv, Gumidoki

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.