235/60 R16 helyett mit?

2018.07.14. 08:05

Kedves Gumidoktor!

Adott egy 2009-es Dodge Journey. A címben jelzett gumival, alufelnivel vásároltam, érzésem szerint nem ez volt a gyári set-up. Ránézésre kicsit esetlen az autó ilyen "pici" kerekekkel. Ezt a pénztárcámba is tekintve még csak-csak elviselem, főleg hogy a nagyon egészségesnek és kevesett futottnak tűnnek a gumik. Viszont a széles (Mud&Snow) profil elképesztően hangos, és nem tudom, hogy van-e igazán értelme, mivel városon és autópályán kívül máshol nem használnám, értsd: földutat, sarat, murvát, hegyet-völgyet nagyon ritkán látna.

Akárhogy is nézem pl. azon a bizonyos "wheel-size oldalon" a modellhez (Fiat Freemonttal azonos) ajánlott kerék és gumiméretek között ezt nem, ennél csak keskenyebb gumikat látok. Picit tartok tőle, hogy műszaki vizsgán ekkora eltérés mennyire lehet bukási ok, már ha egyáltalán.

Szóval, középtávú terveim között szerepel vékonyabb profilú gumi vásárlása, 17-es, esetleg 18-as felnikkel együtt. A hivatalos Freemont/Journey méretek nekem eléggé ritkának tűnnek a piacon fellelhető ajánlatok között, ezért nem feltétlen csak a gyárilag szerelt méretekben gondolkodnék. Ha pl. nem gyári felni méreteket nézek, 18-as méretekben 8J alatti felniket, 17-es méretben 7J alattiakat is alig látni. De lehet, hogy ez csak az én érzésem. Milyen gumi és felni méret az, ami a leggyakoribb ilyen mérettartományban (5x127-es lyukakkal, 71,6-os középpel), és emiatt remélhetőleg a legköltséghatékonyabb megoldás lehet, biztonságos tapadással, kevesebb zajjal, majdnem 2 tonnás autóhoz illő terhelhetőséggel, és természetesen teljesen "street-legal" módon?

Biztonságon és kényelmen nem spórolnék, inkább csak a feleslegesen drága megoldásokat kerülném el, tudva természetesen, hogy ekkora kerekekre nem létezik nagyon olcsó egyszersmint nagyon jó megoldás. Ha az egész ügylet végén esetleg az autó is jobban nézne ki tőle, az meg maga lenne a tökély. Vagy hagyjam a fenébe az egészet, és a meglévő 16-os felnikre szerezzek keskenyebb gumit, és ne nagyon nézegessem az autót távolról, örülve a megspórolt forintoknak? :)

Üdvözlettel, Miklós

Kedves Miklós,

Én nem tudok ön helyett dönteni, hogy mi fér bele a büdzsébe, vagy mi nem...? De szívesen leírom azokat a technikai információkat, amely alapján dönteni tud majd. Ami biztos, hogy ennek a típusnak a gyári alap abroncsmérete a 225/70 R16. Ennek átmérője 3,4 cm-rel nagyobb, mint a 235/60 R16-é. Ezt a ballonos méretet természetesen lehet feljebb váltani, 17"-ban a 225/65 R17, 18"-ban a 235/55 R18 a helyes váltóméret.

Felniben és gumiban is van választék ezekben a méretekben, minél nagyobbat választ, nyilván annál zsebbenyúlósabb a történet. A felniméreteket ismeri, hiszen leírta, nincs más hátra, mint feltúrni a felnikalkulátorokat a neten, mi, hol, mennyi?

Üdv, Gumidoki

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.