Megette a Mercim a gumi szélét

2019.08.05. 11:23

Üdv Doki!

Van egy 2017-es, családi autóként használt Mercedes V 220-as buszom (W447) 22e km-rel. Szép egyenesen fut, neutrálisan viselkedik gyorsításkor és vészfékezéskor is, de a bal első gumi külső széle kb. 5 centi szélességben erősen kopott, egy 2 centis darabon már slick, eltűntek a kifutó árkok. Olyan, mintha a külső élén futna a kerék. A gumi belső éle és a másik három kerék tökéletes.

A Goodyear Eagle F1 gumik csak fél évvel idősebbek az autónál és vételkor (10e km-rel ezelőtt) nem látszott rajtuk semmilyen rendellenesség. A guminyomás ellenőrző szerint melegen (pályán) a 3,05-3,15 bar a nyomás, hidegen 2,7 körül van.

Elviszem szervizbe az autót, de érdekelne, hogy Ön szerint mi lehet a probléma.

Köszönettel:

Péter

Kedves Péter!

A gumiabroncs kopásképét soha nem mag az abroncs alakítja ki, ha az valamilyen rendellenességet mutat, az mindig valamely egyéb problémára utal. Ezek között leggyakrabban a futómű beállítási, vagy annak alkatrészeinek problémája szerepel. De persze lehet más is az ok, pl. szilentek, lengéscsillapító, kerékcsapágy elfáradása, nyomás nem megfelelősége, fékek stb.

Ebben a konkrét esetben nagy eséllyel a kerékdőlés és/vagy összetartás hibájáról van nagy eséllyel szó, én nagyobb valószínűséggel utóbbira tippelek. 10 ezer km futás alatt sok minden történhet az autóval és annak alkatrészeivel... Érdemes tehát a gumiabroncsok kopásképét időnként megvizsgálni, mert azok indikátorai a sokszor a napi,normál használatban még nem is érzékelhető, de már jelen lévő hibáknak.

Üdv, Gumidoki

 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.