Négy évszakos mellé téli vagy nyári pótkerék?

2019.12.06. 15:52

Tisztelt Gumidoktor,

Városi autómon mind a téli, mind a nyári szett csereérett lett. Hosszú megfontolás és a használati szokások átgondolása 4 évszakos abroncs beszerzését eredményezte (Goodyear). A teljes értékű pótkerék a gyári - maximális profilmélységű, nyári abronccsal. A kopottas téli szettből a hátsó tengelyen többet futott gumik még ~5-5.5 mm profilúak.

Kérdésem: 4 évszakos abroncs mellé, teljes értékű pótkerékre nyári vagy téli abroncs a biztonságosabb döntés? Érdemes átgumiztatnom a gyárilag nyári pótkereket egyidős, még megfelelő profilmélységű téli abroncsra?

Köszönettel, D.

Kedves D,

Szerintem nincs túl nagy jelentősége. Ha abból indulunk ki ugyanis, hogy a pótkerék csak szükséghelyzetben (defekt esetén) kerül bevetésre, akkor is csak ideiglenesen, hogy az autó mobilitását biztosítsa a legközelebbi gumisig, szinte mindegy, hogy milyen mintázattal teszi meg ezt a viszonylag rövid utat.

Nyilván, ha amúgy régi gyártású a pótkeréken lévő abroncs, praktikusabb lecserélni egy újabb, még megfelelő profilmélységgel rendelkező téligumira, hiszen a téli útviszonyok a szűkebb keresztmetszet a menetbiztonság szempontjából. De tényleg nem kell túlzott jelentőséget tulajdonítani ennek a dolognak véleményem szerint. Ha valaki jó minőségű és állapotú gumikkal, kerekekkel jár megfelelő nyomással és körültekintően vezet, a durrdefektek száma is elenyésző. Én pl. bőven egymillió kilométert vezettem már és soha nem volt még olyan defektem, amit az út szélén kellett volna cserélni.

Üdv, Gumidoki

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.