Négyévszakos gumik Yaris Hybridre

2020.03.19. 11:03

Kedves Gumidoki,

egy jó éve már nagyon jó tanácsot adott, ezért ismét Önhöz fordulnék egy gyors tanácsért. Lakásvásárlás miatt eladtam a RAV4 Hybrid autómat (bár nagyon szerettem, nem állhatott/amortizálódhatott ebben a pénz), s vettem egy használt Yaris Hybridet.

A gumikat cserélném rajta (175/65 R15). Alapvetően városban használom majd, de nyáron a hétvégeken legurulnék majd vele a Balcsira, s Bécsbe is elmennénk egyszer-kétszer. A tervek szerint valahol 10-15e km-t megyek majd vele. Alapvetően négyévszakos gumit vennék rá: egyrészt max 2-3 évig használom majd a Yaris, másrészt utána olvasgattam, s úgy tűnik, már elég jók ezek a gumik ilyen kisautóra, különösen az én vezetési stílusom mellett (=nincs nagy súly, nincs nagy teljesítmény, s amúgy sem száguldozom, kulturáltan, udvariasan vezetek).

Szóval nem feltétlen prémium négyévszakost vennék, hanem jó közepest. A tesztek alapján a Nexen N Blue 4 Season illetve a Vredestein Quatrac 5 gumikat néztem. A koreai 15 000 HUF körül van, a holland pedig 20 000 HUF felett. A kérdéseim ezek lennének:

1. Ezek a sub-prémium gumik elég jók már a fenti autóra/használatra?

2. Van 5000/gumi, azaz összese 20 000 forintnyi különség a Nexen és a Vredestain tudása között? Nekem úgy tűnik nincs, még ha a Nexen gyorsabban is kopik.

3. Van esetleg más ötlete, javaslata is? (Nem upgrade-elnék erre a 2-3 évre GoodYear/Continental-ra, ha nem muszáj.) Nagyon hálás lennék egy gyors válaszért. (Minden formaság nélküli egyszavas válaszok is tökéletesek.)

Köszönettel: Tamás

Kedves Tamás,

Üdvözlöm visszatérő ügyfélként! :) Válaszaim a következők.

1. Én a Vredesteint mondanám sub-prémiumnak, a Nexen-t erős középkategóriásnak, de ezt az áruk is nagyjából tükrözi. A Vredestein négyévszakosai hagyományosan jók, érdemes velük számolni a választáskor. A Nexen feltörekvő márka, amely ezzel a legújabb fejlesztésű négyévszakosával nagyott lépett előre, jó választás szintén. Én egyébként mindig azt mondom, ha valaki négyévszakossal kíván boldogulni, nem szabad rajta spórolni, mert aztán nem fog működni a dolog és az nagyon bosszantó, sőt adott esetben balesetveszélyes is tud lenni.

2. Tudásuk között szerintem sincs ennyi különbség, az előző pontban leírt presztízs-különbéget is meg kell fizetni itt.

3. Nagyon jó tapasztalatok vannak a Vredestein-t megvásároló Apollo (a márkanévvel együtt a "tudást" is megvette) négyévszakosával, amely Alnac 4G All Season névre hallgat. Érdemes vetni rá egy pillantást!

Üdv, Gumidoki

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.