Jó nyári gumit a sperres BMW-re

2021.07.28. 11:58

Üdv Erdélyből minden TC olvasónak!

Az lenne nekem az összetett kérdésem, hogy milyen jó tapadású gumit ajánlana alsó-középkategóriás R15-ös árban. E36-os BMW lenne az alany, úgy kb. 150 lóerővel, sperrel és intenzív használattal. A gyári méretek: 205/60 R15, 205/55 R15 (ami tudom, nem váltóméret, és 62 helyett csak 60 mm magasságú) és 225/55 R15 (amit egyszerűen már nem lehet venni). Ezek közül ami általános, az a legelső méret, szóval lehetséges inkább ebben néznék négy új gumit, bár a második méretben teljesen más márkák szerepelnek a gumis oldalakon.

Előre is köszönet.

Kedves Levélíró,

Üdv az erdélyi TC-olvasóknak! :) Az E36-hoz ismereteim szerint az alap gyári gumiméret-ajánlás a 205/60 R15 és a 225/55 R15. Én a 205/55 R15-tel nem találkoztam ezen autó esetében. Ráadásul ugyanazon, 7Jx15" ET47-es felnire javasolja a két, eltérő szélességű abroncsot.

Én ezek tükrében azt tenném - támogatva a sportosabb kiállást - , hogy előre 205/60-at, hátra pedig 225/55-öt szereltetnék. Ez lenne az ideális felállás. De sajnos a 225/55 R15-ös méret valóban nagyjából kihalt. Azért az EU-ban fellelhető belőle Uniroyal Rally 440, vagy Michelin, esetleg Conti mintázat. Ha talál is, akkor meg nem lesz ugyanaz a mintázat az első méretben, szóval nem egyszerű.

Úgyhogy maradjunk a 205/60 R15-nél körben! Ha olcsót szeretne, akkor képbe kerülhet a Michelinhez tartozó Kormoran, Riken vagy Taurus High Performance nevű, viszonylag új mintázata. De érdemes ránézni a Hankook-budget Laufennre is, vagy a Conti-génekkel rendelkező Platin márka termékére akár.

Ezeket ajánlom a figyelmébe!

Üdv, Gumidoki

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.