Nincs személyes ügyintézés a banknál

2011.09.26. 14:20

Tisztelt Hiteldoktor!

2 éves taxiként használt hiteles autónkat összetörték. A károkozó ittas volt, én megsérültem (8 napon túli). Élő Cascora indítottuk el a kárfelvételt, a gyors javítás érdekében (munkaeszköz). Totálkáros lett. A cascora 1 milliót adna a biztosító, a roncsra a börze után 1 milliót ajánlott egy kereskedő. (közben gfb-re is bejelentettük). A hitelünk magasabb a kártérítési összegnél, tehát a bank kap mindent. Sajnos és egyben hihetetlen, hogy nincs személyes ügyintézés a banknál, így csak levélben tudunk kommunikálni Velük. A roncsra ajánlott legmagasabb összeget azonban csak 2 hónapig tartják. Mi eladni nem tudjuk a törzskönyv nélkül, a bankkal meg csak írogatunk egymának. Mit tehetek? A bank érdeke is az lenne, hogy mielőbb befolyjon a pénz. A kereskedő a határidőn túl, lehet csak a felét fizeti a roncsért, tehát megint mi járunk rosszul, és nem a mi hibánkból. Létezik valami megoldás, hogy a bank is mozduljon meg?

Tisztelt Érdeklődő!

Valóban sajnálatos és hihetetlen, hogy a finanszírozó nem ad lehetőséget a személyes ügyintézésre.

A tanácsadáshoz jó lenne ismerni, hogy a bankkal folytatott levelezés során a bank milyen álláspontot képvisel, az értékesítéshez milyen eljárást, dokumentumokat ír elő.

Nem tett említést arról, hogy telefonos ügyintézésre van-e mód az adott finanszírozónál. Ha igen, javasoljuk ezt az utat válasszák, mert ez meggyorsíthatja az ügyintézést, ezen felül a rögzített beszélgetések a későbbiekben igazolhatják, hogy Önök mindent megtettek a mielőbbi értékesítés érdekében.

Azt azonban mindenképp javasoljuk, hogy a levelezést őrizzék meg, mert amennyiben bizonyítottan a bank hibájából éri kár Önöket, kártérítési igényt nyújthatnak be esetlegesen a felügyeleti szervek (PSZÁF, Fogyasztóvédelem) bevonásával.

Tisztelettel:
Hiteldoktor