Tisztelt hiteldoktor!
Van egy eladó motor, amin még hitel van. Ha ezt a motort hitelátvállalással venném meg mi a teendő?
Tisztelt Érdeklődő!
Ha Ön hitelátvállalással szeretne motort vásárolni, akkor előzetesen az alábbi kérdésekre kell megtalálni a választ:
Mennyi a motor aktuális piaci értéke és mennyi a hitelszerződésen fennálló, átvállalni kívánt tartozást? (A tartozást általában a jövőbeni kamatok és - deviza alapú szerződés esetén -, a jelenlegi árfolyam különbözet nélkül hasonlítják össze a motor értékével.) Ha a két összeg aránya megfelel Önnek, a finanszírozó ügyfélszolgálatán kell érdeklődni, hogy lehetséges-e az átvállalás, ha igen, milyen feltételeknek kell megfelelni, milyen dokumentumokat kell benyújtani a hitelképesség vizsgálathoz és mi a menete az átvállalásnak.
Ekkor már érdemes az eladót megkérni, hogy együtt nézzék át a hitelszerződés dokumentumait, hogy Ön megismerje az abban foglaltakat. Fontos például, hogy a jelenlegi törlesztő részlet nagysága, a hitel futamideje megfelel-e Önnek, esetleg szeretne változtatni rajta és azt a finanszírozó engedélyezi-e.
Ha minden információ adott és Ön továbbra is fenntartja a vásárlási szándékát, akkor kezdeményezzék a banknál az átvállalást. Amennyiben a bank a kérésüket pozitívan bírálja el, el kell készíteni az adásvételi szerződést, amibe minden, előzetesen történt megállapodást foglaljanak bele. Az adásvételi szerződés mindenképp tartalmazza azt a tényt, hogy az autó hitellel terhelt és hogy ezt a hitelt Ön milyen feltételekkel vállalja át.
Az átvállalásra a finanszírozó által megjelölt helyen kerülhet sor, a dokumentumok aláírása után történhet meg a gépjármű tulajdonjogának átíratása az okmányirodába.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Tisztelt Hiteldoktor!
Van egy két és fél éves Fiat Grande Punto típusú autóm (1.3 dízel, 90 LE). Mostanában nagyon magas lett a törlesztőrészlet, ezért szeretném beszámíttatni egy használtautó kereskedésbe és egy olcsóbb használtat vásárolni, aminek alacsonyabb lenne a törlesztője. Mi ennek a menete? Milyen pluszköltségekkel kell számoljak? Az autóra 6 évre vettünk fel hitelt, amit kinéztem használt autót azt mondta a kereskedő, hogy a két autó értéke nagyjából egyezik, és a különbözetet kell nekem kifizetni. Ebben az esetben nekem konkrétan mit kell kifizetnem?
Válaszát köszönöm: Dávid
Tisztelt Dávid!
Ahhoz, hogy a meglévő autó szabadon értékesíthető legyen, azaz a kereskedés be tudja számolni, a fennálló tartozást teljes egészében ki kell egyenlíteni.
Ez megtörténhet úgy is, hogy a kereskedés beszámítja és a vételárat befizeti a banknak. A fennmaradó tartozást azonban valóban Önnek kell megfizetnie. Hogy ez milyen módon lehetséges, azt a bank ügyfélszolgálatával kell egyeztetni. Fontos tudni azonban, hogy amíg Ön ezt nem fizeti ki, vagy nem köt rá egy új hitelszerződést (a tartozás nagyságától és az Ön anyagi helyzetétől függően), a kereskedés nem kaphatja meg a gépjármű törzskönyvét, a törlőpapírokat, tehát az egyeztetésbe őket is érdemes már az elején bevonni.
A tartozás rendezésekor számolni kell azzal, hogy a bank lezárási díjat, és deviza alapú szerződés esetén árfolyam-különbözetet, számol fel. Javasoljuk a pontos tartozás összegét írásban kérje meg tőlük és azt a kereskedésnek is továbbítsa.
A szerződés lezárásával azonban még csak a régi autó sorsa rendeződik. Amennyiben az új autót is hitelre szeretné megvásárolni, akkor számolni kell azzal, hogy a bank az új vásárláskor önrészt kér, a kereskedés felé csak a különbözetet folyósítja, tehát az önrészt is Önnek kell megfizetnie a kereskedés részére.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Üdv.
Egy hitellel kapcsolatos kérdésem lenne. Létezik-e avagy megfogalmazható-e egy olyan szerződés amelyben egy másik magánszemély átvállalja a havi törlesztőrészletem. Természetesen beleegyezett. Az autó az én nevemen maradna valamint ha nem fizetné akkor a következményeket ö viselné.
Köszönöm
Tisztelt Érdeklődő!
Sajnos kérdésére egyértelmű nemmel kell válaszolnom.
Ugyanis, amennyiben az Ön nevén marad a hitel (hiába születik akár ügyvédi/közjegyzői megállapodás), a finanszírozó Önnel marad szerződéses jogviszonyban, így elsőként Öntől fogják követelni a kiegyenlítést.
Amennyiben a finanszírozási szerződésből eredő fizetési kötelezettséget a másik fél nem teljesíti, a fennálló tartozás erejéig a bank végrehajtást kezdeményezhet Ön ellen. Igaz ez még akkor is, ha közjegyzői okiratba foglalják az egyezséget, hiszen az egy esetleges polgári perben lesz csak érvényesíthető, ami akár több éves lefutású is lehet.
Egy Ön által leírt megoldás esetében a gépjármű marad a hitel fedezete, hiszen az is az Ön nevén marad, de mivel az autó a "vevő" birtokában lesz, így ez tisztázatlan tulajdon és birtokviszonyt eredményez, ami az Ön számára nagyon magas kockázatokat hordozhat.
A vevő számára sem előnyös a megoldás, hiszen az autó tulajdonosaként Ön bármikor elveheti tőle azt, így olyan autóra fizetne, aminek nem tulajdonosa és kérdéses, meddig maradhat a birtokában.
Mindkettőjük számára az a biztonságos megoldás, hogy amennyiben a vevő a finanszírozó által támasztott feltételrendszernek megfelel, a tulajdonjog és a hitelszerződésből eredő fizetési kötelezettség jogilag tiszta átvállalása megtörténik.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Tisztelt Hiteldoktor!
Családon belül szeretnék megvenni egy hitellel terhelt autót. Hogy a banknak ne kelljen kifizetni az idő előtti visszafizetés miatt keletkezett "horribilis" összeget, ezért csak az üzembentartót írnánk át a saját nevemre. A tulajdonos fizetné a törlesztő részletet tovább. Ez így megoldható lenne?
Milyen költséggel járna az ilyen típusú átíratás?
Tisztelettel:
Egy Érdeklődő
Kedves Érdeklődő!
Az autó értékesítése hitelátvállalással történhet. Mivel a jövőben is a jelenlegi tulajdonos kívánja fizetni a törlesztő részleteket javasoljuk, Társadósként maradjon ő is jogviszonyban a hitelintézettel. Az átvállalás menetéről és a szükséges dokumentumokról a hitelintézet telefonos, személyes ügyfélszolgálatán, vagy a honlapon lehet információkat szerezni.
Általánosan elmondható, hogy a pénzintézet által kért dokumentumokat be kell nyújtani a bírálathoz. Kedvező döntést követően személyesen kerülhet sor az átvállalási szerződés és a kapcsolódó papírok aláírására. Az aláírásra a bank, vagy a képviseletében eljáró irodákban van lehetőség.
Az átvállalás díja pénzintézetenként változó, van ahol az átvállalt tartozás százalékában, van, ahol fix összegben határozzák meg az ilyenkor fizetendő díjat. A pontos mértékről és feltételekről szintén az ügyfélszolgálaton kaphat tájékoztatást.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Szeretnék tanácsot kérni. Vásároltam részletre egy Suzukit, 10% kezdővel és havi 40ezer törlesztővel. 22 hónapig fizettem, amikor ellopták. Teljes körű lopáskárra is kiterjedő 10%-os önrészes cascóval rendelkeztem. A 3milliós autót (amire én már befizettem több mint 1milliót), a biztosító 1,5millióra értékelte. A bank tőlem követel még 1,8 milliót. Most több mint egy év elteltével az autót megtalálta a rendőrség, de az autót a biztosító kapta meg. A biztosító felajánlotta, hogy visszavehetem 950 ezerért. És itt jön az átverés, mert megnéztem az autót, de minden eleme sérült, az első szélvédő végig van repedve, az alu felnik nincsenek rajta, a km óra állása több mint 96000-et mutat, illetve öregedett egy évet az autó. A biztosító ennek ellenére ennyire értékelte. Ugye akkor mondhatom, hogy csúnyán becsaptak? Hiszen a befizetett több mint 1 milliót elbuktam, van 1,8 millió tartozásom és nincs autóm. Rajtam kívül mindenki jól járt! Ilyet meg lehet csinálni büntetlenül?
Tisztelt Érdeklődő!
A biztosító társaságok saját hatáskörben, saját értékszámítási elvek alapján határozzák meg egy autó aktuális piaci értékét, ami lopás esetén a kárszámítás alapját képezi. Ez ellen lehet/lehetett volna ugyan kifogással élni, de tudni kell, hogy egy gyári új autó értéke az első évben jelentősen csökken, tehát kevés esély van arra, hogy egy esetleges bírósági eljárás keretében (ami akár évekig is elhúzódhat) a biztosító által akkor meghatározott árat jelentősen megváltoztatják.
A hitelszerződésből eredő fizetési kötelezettséget egy lopás sem befolyásolja, azt az Adósnak maradéktalanul ki kell egyenlítenie. Több finanszírozónál van lehetőség részletfizetést kérni, javasoljuk ezt az ügyfélszolgálatukon érdeklődje meg.
Mivel a biztosító a kárt rendezte, az autó valóban őket illeti, de ha Ön úgy ítéli meg, hogy az általuk kért ár irreálisan magas, akkor természetesen jogában áll lemondani a visszavásárlásról.
Természetesen van módja arra, hogy jogi eljárást indítson, de javasoljuk, a várható esélyek felmérése érdekében keressen fel egy biztosítási ügyekre szakosodott jogászt, ő talán tud tanáccsal szolgálni.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Tiszteletem!
Kedves Hiteldoktor! Olyan jó,hogy van kihez fordulni, ha nem tudunk valamit, mert erre szükség van szerintem, hogy neeee tudjanak bizonyos személyek megvezetni, azzal, amiben nem vagyunk tisztában! Van egy 2005-ös évjáratú Suzuki Swift II.1.5GS tipusú autóm! Szeretnék tisztába lenni azzal, ha hitelátvállalással adnám el, akkor pontosan lépésről lépésre mi lenne a teendőm, mielött hirdetést adok fel! Szeretnék minimum 200.000 ft-ot kézpénzben kapni érte! Ezt megtehetem? Munkatársam megvenné, csakhogy amennyit adna érte amennyiért megy a piacon, az meg kevés, hogy a fennmaradó összes tartozást kieggyenlítse! Gondoltam arra is, hogy nem-e lehet úgy, hogy a kereskedő beszámítja a piaci áráért és a maradandó összeget törleszteném tovább, de ez sem lehetséges? Ha hitelátvállalással adom el akkor nem kerülök BAR-listára? Köszönöm a segítségét! Nagyon hálás vagyok!
Üdvözlettel:Jani....
Tisztelt Érdeklődő!
A hitelátvállalással történő értékesítés előtt a legfontosabb teendő a fennálló tartozás és a gépjármű piaci értékének összehasonlítása. Levele alapján Ön ezt már megtette és kiderül, hogy a piaci ár alacsonyabb, mint a tartozás. Így kevés esély van arra, hogy a vevő hajlandó lenne átvállalni a hitelt.
Ebben az esetben a korrekt elszámolás akkor történhetne meg, ha Ön az értékesítés előtt előtörleszti a tartozást, azaz az átvállalt hitel nagyságrendileg megközelíti a vételárat.
Ha erre nincs lehetőség, akkor azt javasoljuk, vegye fel a kapcsolatot a finanszírozóval és érdeklődjön, van-e mód arra, hogy Ön értékesíti az autót, a vevő a vételárat készpénzben/átutalással a finanszírozónak fizeti meg, a fennmaradó tartozásra Ön pedig egy úgynevezett technikai hitelt igényel. Ez azt jelenti, hogy a fennmaradó tartozást egy új hitelszerződéssel, részletekben fizeti meg. Az autó ugyanis csak így értékesíthető oly módon, hogy a vevő át tudja íratni a saját nevére.
Amennyiben erre a finanszírozónál van lehetőség, sikerül megállapodni a vevővel és ez a megoldás Önnek is megfelel, a KHR listára (régebbi nevén BAR lista) kerülés nem történik meg. Sajnos ezzel a megoldással Ön nem jut készpénzhez az értékesítéskor.
A kereskedői beszámítás az Ön által leírt formában szintén a fent leírtak miatt nem lehetséges, hiszen a kereskedői is tehermentesen kívánja megvásárolni az autót (mert csak így tudja tovább értékesíteni), viszont egy "eladott" adó nem lehet az eredeti hitel fedezete, tehát Ön nem törlesztheti tovább a fennmaradó hitelt.
Mindenképp azt javasoljuk, hogy a finanszírozó ügyfélszolgálatán érdeklődjön a pontos tartozásról és a lehetőségekről. Fontos tudni, hogy átvállaláskor általában az árfolyam különbözet nélküli tőketartozást kell szembe állítani a piaci árral (kamatok és esetleges egyéb költségek nélkül), tehát ezt az adatot kell megkérdeznie az ügyfélszolgálaton. Számolni kell azonban azzal, hogy az átvállaláskor a finanszírozó módosítási díjat számol fel.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Tisztelt hiteldoktor!
2008 februárban vettem egy e60 bmw 525d autót 5,8 millió forintért, amelyre 4,3 millió forint hitelt vettem fel. Háromezer kilométer után lett egy turbóhibája, amelyet én 2500 euróért megjavíttattam.Nem éreztem magam ezután jól a gépkocsiban,állandóan attól féltem, hogy most mi megy tönkre benne. El akartam adni. Egy ismerősőmnek megtetszett,viszont nem volt hitelképes.Elmentünk egy általa megjelölt ügyvédhez aki azt mondta,hogy ne csináljunk ilyet, ugyanis a vevő azt akarta,hogy maradjon a gépkocsi a nevemen ő pedig majd fizeti a részleteket. Ez 2008 októberében történt,s azóta fizeti is a havi kötelezettségeket. Írtunk egy kézzel írott adásvételi szerződést, melyben az áll, hogy idő előtt fizetjük ki a hitelt. A vevő nekem 2 millió forintot fizetett ki, ez az en önrészemet és az általam vásárolt kőnnyűfemkerekek árát sem fedezte. Az új turbóról nem is beszelve! Az autón jelen pillanatban 5 millió forint hitel van. A vevő azt mondja, hogy a részletekkel együtt mar majdnem kifizette az 5,2 millióban megállapodott vételárat, és még 500 ezer forintot akar nekem adni, hogy rendezzem a tartozást a bank fele, máskülönben feljelent. Sajnos nincs 4,5 millióm ehhez, de talan meg 45 ezrem sincs.
Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelt Érdeklődő!
Sajnos az Ön által leírt helyzetre nehéz tanáccsal szolgálni, mivel a 2008-ban választott megoldás egy jogilag nem tiszta tulajdon és birtokviszonyt teremtett, nem is beszélve a hitelszerződésből eredő kötelezettségek rendezésének bizonytalan módjáról.
Az akkor kötött "adásvételi" szerződésben foglaltak ismerete nélkül nem lehetséges érdemben nyilatkozni, mindenképp javasolt egy ügyvéd megkeresése. Ezt esetleg a vevővel együtt (is) érdemes megismételni, mivel az a tény, hogy ő a részleteket fizette azt is jelentheti, hogy - a vételárhoz szükséges készpénz hiányában -, ő is "hitelt vett fel", tehát nem lehet azzal számolni, hogy a vételárat ő kamatmentesen, részletekben fizette meg. Szintén a fenti dokumentum milyensége határozhatja meg, hogy van-e jogalapja egy rendőrségi feljelentésre/bírósági eljárásra, hiszen egy hitellel terhelt autó jogilag nem képezheti adásvétel tárgyát, az értékesítés ebben az esetben érvénytelen. Természetesen ezt csak jogerős bírósági határozat mondhatja ki és ebben az esetben Önt kártérítésre is kötelezhetik a "vevő" által megfizetett összeg + járulékai erejéig.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Tisztelt Hiteldoktor.
Azzal a kérdéssel fordulnék hozzád, hogy autót szeretnék venni a munkába járáshoz, de amíg nincs meg a 6 hónap munkaviszonyom (most 3 hónapja dolgozok, előtte munkanélküli voltam) addig nem kapok hitelt; és van e jogi lehetőség addig kölcsönadási szerződéssel hiteles autót használni? Fizetném a tulaj helyett a törlesztőt, és amint meg van a munkaviszonyom megvenném, vagy átvállalnám a hitelt.
Ez lehetséges?
Tisztelt Érdeklődő!
A lehetőség ugyan adott arra a megoldásra, amit leírt, de tudni kell, hogy az jogilag nem helytálló (esetenként a finanszírozó is tiltja a kölcsönadást), valamint sem Önnek, sem a vevőnek nem nyújt kellő biztonságot.
Ugyanis, amennyiben az eladó nevén marad a hitel (hiába születik akár ügyvédi/közjegyzői megállapodás), a finanszírozó vele marad szerződéses jogviszonyban, így elsőként tőle fogják követelni a kiegyenlítést. Hasonlóan aggályos az Ön szempontjából is, hiszen egy olyan autóra fizet, amit a tulajdonos bármikor visszakérhet/visszavehet Öntől. Igaz ez még akkor is, ha közjegyzői okiratba foglalják az egyezséget, hiszen az egy esetleges polgári perben lesz csak érvényesíthető, ami akár több éves lefutású is lehet.
Ön akkor kerülhetné el a kockázatot, ha - igaz pár hónappal később -, a finanszírozó által támasztott feltételrendszernek megfelel, ezzel a tulajdonjog és a hitelszerződésből eredő fizetési kötelezettség jogilag tiszta átvállalása megtörténhet.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Tisztelt Hiteldoktor!
Van egy Suzuki Swiftem, amit 2008-ban vásároltam hitelre, a Budapest Autó szolgáltatásait igénybe véve. Minden papírt a Suzuki-kereskedés intézett. Most hogy már lassan 3 éve fizetem a felvett 2.700.000Ft hitelből lett 4.200.000Ft hitel. Amikor ezt megtudtam, szerettem volna megválni a hiteltől és az autótól is hitelátvállalással. A banktól azt a választ kaptam mint írásban mint telefonon, hogy náluk ez nem lehetséges. Viszont sem a hitelszerződésben, sem az üzletszabályzatban nincsen benne ilyen pont, hogy ez nem lehetséges. Ebben az esetben mit tehet a magam fajta kis ember egy nagy pénzintézettel szemben???
Várom válaszát.
Tisztelettel.:
András
Tisztelt Érdeklődő!
Nincs információnk olyan jogszabályról, ami kötelezővé tenné a finanszírozók számára a hitelátvállalás lehetőségének biztosítását.
Általánosságban elmondható, hogy a szerződési feltételeknek, üzletszabályzatnak rendelkeznie kell arról, milyen jogai és kötelességei vannak az adósnak, valamint arról, hogy az adott konstrukcióval milyen módosítások engedélyezettek. Ha a szerződésben az átvállalás lehetősége nem szerepel, akkor véleményünk szerint a kizárás hiánya nem a lehetőség biztosításával egyenlő. Erről azonban a dokumentumok birtokában egy jogászt lenne célszerű megkérdezni, esetleg a finanszírozó felügyeleti szervétől tanácsot kérni.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Van egy 5 éves autónk, hitelre vettük, még 5 év visszavan. Sajnos a sors úgy hozta, hogy apám betegsége előrehaladott és nem sok jóval kecsegtetnek az orvosok.Talán pár napja lehet, vagy hete. Akivel együtt élek, ő az üzembetartó, apám a tulajdonos. Így is a magas árfolyam miatt már nehezen fizetjük. Két kérdésem van:az egyik a tulajdonos halála után a hagyatékba beveszik a autót, egy másik helyen azt olvastam hogy a lízingelt autó azért jó, mert hagyaték, válóper esetén nem veszik be, mert a hitel kifizetéséig a bank a tulajdonos. A másik:ismerős mondta, hogy az egyik ismerőse meghalt és a biztosító kifizette a tartozást a banknak. Apámnak életbiztosítása nincs, és a kötelező biztosítás és a cascot az üzembetartó(élettársam) nevére lett kötve. Remélem tud segiteni nekem a feltett kérdésemre.
Tisztelt Érdeklődő!
Sajnálom, hogy édesapja betegsége miatt ilyen kilátások elé néznek.
Ha már valóban nincs esély és bekövetkezik a legrosszabb, az autó sorsa valóban a közjegyző által lefolytatott hagyatéki eljárás keretében dől el.
Mivel levele alapján az édesapja a tulajdonos, ebből arra lehet következtetni, hogy az autó hitelszerződéssel került megvásárlásra. Ilyenkor - ahogy Ön is írta -, nem a bank, hanem az édesapja a tulajdonos. A tulajdonjog és az ehhez kapcsolódó tartozás a hagyatéki leltár része lesz, az a törvényes örököst/örökösöket illeti és terheli. Ez alól egy kivétel lehet, ha az örökös(ök) lemondanak a teljes hagyatékról (a hagyatéki leltár egyes elemeinek visszautasítása külön nem lehetséges). Ezzel az autó tulajdonjoga és a kötelezettség a Magyar Államra, vagy egy olyan örökösre szállhat, aki azokat vállalja.
A kötelező és CASCO biztosítás nem terjed ki ilyen esetekre, ezért biztosító társaságtól kifizetésre csak akkor van esély, ha a hitelszerződéshez kapcsoltan, vagy önállóan rendelkeznek olyan kiegészítő biztosítással, ami haláleseti kárrendezést is magában foglal.
Amennyiben szükségessé válik, javasoljuk forduljon a finanszírozó ügyfélszolgálatához, ahol a fizetési nehézségek ideiglenes megoldására általában több lehetőséget is tudnak nyújtani. Ez azonban még nem mentesíti az Adóst, illetve a leendő örököst a hitelszerződésből eredő fizetési kötelezettség maradéktalan kiegyenlítése alól.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Két évvel ezelőtt vettünk egy Opel Astrát hitelre svájci frank alapon.De most már úgy vagyunk hogy nagyon magas a törlesztőrészlet. Ez egy négyéves autó de viszont már nem ér annyit mint amennyi a hitel összege. Kérdésem lenne hogy esetleg letudnánk-e cserélni egy másikra akár egy jóval idősebbre mert nem igazán tudjuk ezt a törlesztőt fizetni. Hogyan lehet az hogy egy olyan autót aminek több a hitele mint az értéke lecseréljünk?
Tisztelt Érdeklődő!
A lehetséges megoldások körét alapjaiban az határozza meg, hogy milyen mértékű a különbség az autó értéke és a fennálló tartozás közt.
Ha a hitel csak minimális mértékben haladja meg az autó piaci értékét, akkor esély van a hitelátvállalással egybe kötött értékesítésre, amennyiben erre hajlandó vevőt sikerül találni. Így elkerülhető a jelenleg fennálló árfolyam különbözet egyösszegű megfizetése, viszont módosítási díjra számítani kell.
Ha az árfolyam változás nélküli tartozás is jelentősen meghaladja az autó értékét, akkor a cserére csak ráfizetéssel van lehetőség oly módon, hogy a teljes tartozás kiegyenlítésre kerül, így az autó szabadon értékesíthető lesz. Amennyiben nem áll rendelkezésre ekkora összeg, azt esetleg egy másik hitelből kellene fedezni, így ez a megoldás nem előnyös Önnek. Sajnos így a cserére nem látunk reális esélyt.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Kedves Hiteldoktor!
Érdeklődni szeretnék,hogy egy ismeröstöl vásárolni szeretnék egy legendás 1.6vti t (2001.02)forgalomba helyezés! Mégpedig olyan kérdésem volna hogy birnám tőle megvásárlni az autot hogy a lehető legjobban járjak?kb 2év hitel van az auton!Közösen azt beszéltük volna h adok neki xforintot és fizetem tovább az ő hitelét 2 évig és akkor nekem csak az a hitel marad amit felvennék hogy kifizessem az x összeggel vagyis akkor marad az ha letelik a 2 év vagyis az ö hitele!De ugyebár ha jól tudom akkor igy át sem birnám iratni az autot ha az ö hitelét fizetnem vagy igen?Gondolkoztam hitelátvállaláson is de állitolag már olyan nincs!Nagyon kérem önöket hogy segitsenek megtalálni a helyes megoldást!
Válaszukat elöre is köszönöm!!
Tisztelt Érdeklődő!
Az Ön által leírt esetben mind az eladó, mind az Ön szempontjából a hitelátvállalással egybekötött adásvétel a jogilag tiszta és minden esetre biztonságot nyújtó megoldás, ezért javasoljuk, ne tegyen le erről a szándékáról.
A finanszírozók közül valóban van, ahol az átvállalás nem engedélyezett módosítási forma, de a legtöbb banknál van erre lehetőség. Javasoljuk, az érintett finanszírozó ügyfélszolgálatán előre érdeklődjék meg a feltételeket, dokumentum igényt és az átvállalás menetét.
Az azonban igaz, hogy amennyiben bármilyen más módszert választanak, a gépjármű átírása nem lesz lehetséges és ez sem Önnek, sem az eladónak nem érdeke, hiszen a későbbiekben komoly gondot okozhat egy tisztázatlan tulajdon-, és birtokviszony, amit csak több éves pereskedéssel lehet több-kevesebb sikerrel rendezni.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Tisztelt Hiteldoktor!
2008 március hónapban 10 év futamidővel, CHF deviza alapú, 2,7 millió Ft összegű hitellel vásároltam gépkocsit. 3 év alatt kb. 1,0 millió Ft összegben törlesztettem. A törlesztő részletem az elmult hónapokban több mint kétszeresére emelkedett, ezért próbálkozom azzal, hogy a tartozásomat kifizetem. A hitelező banktól információt kértem ezzel kapcsolatban és olyan tájékoztatást kaptam, hogy ebben az esetben több, mint 4 millió Ft-ot kell egyösszegben fizetnem. Nem értem, milyen okból lehet,- 3 év törlesztés után - hogy nő a tőketartozásom?
Válaszát előre is köszönöm,
Tisztelettel:
István
Tisztelt István!
Megadott adatok alapján úgy vélem, a most fennálló 4 millió forintos tartozás jelentős részét a tőketartozást terhelő árfolyamkülönbözet teszi ki. Deviza alapú szerződés esetén a devizában nyilvántartott tőketartozást - a szerződés megkötésekor vélhetően alacsony kötési árfolyam miatt -, aktuálisan akár több százezer forint árfolyamkülönbözet is terhelheti.
Az Ön által befizetett egymillió forint egy ilyen nagyságú hitel esetén nagyrészt kamat, minimálisan csökkenhetett csak a 2,7 milliós tőke.
A törlesztő részlet megduplázódása arra utal, hogy a szerződés elején Ön könnyített törlesztő részletet fizetett. Az ilyen konstrukciókban az is megtörténhet, hogy a befizetett alacsony részlet a kamatokat sem fedezi, így a tőketartozás tovább emelkedik.
Javasoljuk, vegye fel a kapcsolatot a finanszírozó ügyfélszolgálatával és a segítségükkel tekintsék át a szerződési feltételeket, a törlesztések tőke-kamat arányát és az árfolyamkülönbözet aktuális mértékét.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Jó napot kívánok!
Kérdésem a következő: Valóban az adott havi csekkel fizetem az előző havi árfolyam-különbözetet? A 60 havi részletfizetésem február 15.-i fizetési határidővel jár le az autómról. 2006.02.15-i esedékességgel fizettem az elsőt, 03.15-i határidővel. Akkor nem számítottak fel árfolyam-különbözetet, hiszen az aktuális (később bázis) árfolyamon vettem fel a hitelt. a 2. értesítőn már szerepelt a különbözet. Akkor az valójában az 1. hónapé volt? Ha igen, miért, hiszen az esedékesség alkalmával, a hitel kezdetekor a bázis árfolyamon kellene számolniuk. Az 59.havi értesítőmön a következő szerepel (kerekített összegekkel, egyszerűsítve) : Esedékessé nem vált törlesztések: 33.000.-, árfolyam-különbözet? 12.000.- . Most megjött a 60. havi értesítőm. Ezen szerepel a 33,000.- , és a 12.000.-, de rögtön alatta újra a 33,000.- , és a 12.000.-. Viszont most "csak" a plusz 12.000.- t kell befizetnem. Tehát 45.000.- helyett 57.000.- t kérnek tőlem. Nem értem, miért szerepel plusz egy sor a levélben, miért szerepel ott a 61. hónap törlesztése, akkor azt nem kérik el, csak annak az árfolyam- különbözetét? Az ügyintéző szerint ez az utólagos különbözet-fizetés miatt van. De ezt nem tudom elfogadni, hiszen az 1. hónapra miért fizettem volna a különbözetet, és az utolsó előtti levélben miért szerepel feketén-fehéren az össz. 45.000.- összeg??? Valamint miért szerepel az új levélben egy 61. hónap? Remélem, sikerült világosan, pontosan leírnom a problémám. Válaszát előre is köszönöm.
Üdv.: Csaba
Tisztelt Csaba!
A konkrét esetben csak a szerződéses dokumentáció és a teljes futamidőre érvényes ütemezés (törlesztő részletek, tőke-kamat-árfolyam értékek stb.) ismeretében lehetne egyeztetni.
Az alapján az elv alapján, ami a leírtakból következtethető, az tűnik valószínűnek, hogy az első részlet árfolyam különbözetét valóban a 2. részlettel együtt kell megfizetni. Ilyenkor az árfolyam különbözet a kötéskori bázisárfolyam és az első részlet esedékességekor érvényes aktuális árfolyam értékekből adódhat. Ha a számítás így történik, akkor a tényleges árfolyam különbözet valóban csak utólag kerülhet a számlára. A 60. törlesztő részletben Ön az 59. részlet árfolyam különbözete mellett egy becsült árfolyam különbözetet fizet a 60. havi részletre. Ennek a feltételeit a szerződés biztosan pontosan szabályozza.
Amennyiben az ügyfélszolgálat tájékoztatása nem volt egyértelmű, vagy kérdései, kétségei maradtak, azt javasoljuk, a kérdéseivel írásban forduljon a finanszírozóhoz és a válasz, valamint a szerződéses dokumentáció birtokában kérje egy jogász segítségét.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Tisztelet Hiteldoktor!
Szeretném megérdeklődni, mik lehetnek a buktatói egy hitellel terhelt autó eladásának? Mind eladói, mind vevő részéről. Sógorom nem tudja fizetni a törlesztőrészletet, az interneten sokan hirdetik, vennének hitellel terhelt autókat, vagy hitelátvállalással. Mire figyeljünk nagyon oda ha a hitelátvállalást válasszuk, vagy ha eladjuk és mi ilyenkor a teendő? Köszönöm István
Tisztelt István!
A hitelátvállalással egybe kötött adásvétel mind a vevő, mind az eladó szempontjából a legbiztonságosabb, jogilag legtisztább megoldás az értékesítésre.
Fontos, hogy az adásvételi szerződés, vagy bármilyen szándéknyilatkozat, előszerződés megkötése, foglaló, előleg kifizetése előtt az átvállalás feltételeiről, dokumentációs igényekről és a folyamatról, teendőkről kérjenek részletes tájékoztatást a finanszírozó banktól. Érdemes esetleg megtenni, hogy az átvállalási igényt, a leendő vevő papírjaival együtt még az adásvétel és minden fent leírt kötelezettség vállalás előtt, benyújtják a bankhoz annak érdekében, hogy a bank megvizsgálhassa, hitelképes-e a vevő és hozzájárulnak-e az átvállaláshoz.
Érdemes még tudni, hogy egyes finanszírozóknál nincs mód a hitelátvállalásra, illetve pénzügyi lízingszerződés átvállalására. Erről is a finanszírozó ügyfélszolgálatán tájékozódhatnak.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Olyan kérdésem lenne, hogy a kocsi törlesztőből már csak 8 hónap van hátra, amit ki is tudnék fizetni és mindig rendesen volt fizetve! De a probléma az, hogy az autót apám nevére vettük és ők már úgy eladósodtak különböző bankoknál, hogy félek, ha kifizetem a kocsit, valamelyik bank elviszi azt fedezet gyanánt! Mi a legjobb megoldás, mit lehet tenni és érdemes-e a kocsit tovább fizetnem, illetve több pénzt beleölni, ugyanis most lesz műszakija? Illetve, ha nem fizetem és elviszik az autót, a fennmaradó 270.000 Ft tartozást ki kell e fizetnem?
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelt Érdeklődő!
Lehetséges megoldást jelenthet, ha a hitelszerződést még a fennállás alatt átvállalja egy olyan családtag, akit nem fenyeget foglalás, végrehajtás. Így a szerződés lejártakor sem fenyeget veszély.
Átvállalás után már érdemes lesz a kocsit tovább fizetni még akkor is, ha később nem kívánják megtartani, hiszen ha a banknak leadják, a piaci helyzetet tekintve az értékesítésre vélhetően egy nyomott áron kerül sor, így Önök járnak rosszabbul.
Amennyiben az édesapja nevén marad az autó és a nem fizetés mellett döntenek, számítani kell arra, hogy az értékesítési költségek növelik a tartozás összegét. A bank értékesíti az autót és a befolyt vételárból kiegyenlíti a követelését, az esetlegesen fennmaradó részt pedig kifizetik Önöknek.
Javasoljuk, hogy az átvállalás és az autó leadás feltételeiről érdeklődjön az érintett finanszírozónál és a kapott információk birtokában hozzanak döntést.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Kedves Hiteldoktor!
Szeretném megtudni mi a következménye annak, ha egy vétlen lizingelt autóba mentek bele hátulról. Valóban elviszi a bank az autót, mi meg fizethetjük tovább a részletet, de nincs autónk? Kérem adjon tanácsot, mi tévők legyünk, hiszen az autó létfontosságú számunkra.
Köszönettel
Erzsébet
Tisztelt Érdeklődő!
Az Ön által adott információ sajnos nem elegendő ahhoz, a felvázolt eset lehetséges következményeiről tájékoztatást tudjunk adni.
Általánosságban elmondható, hogy a vétlen gépjárműben keletkező kárt a vétkes kötelező gépjármű felelősség biztosítása megtéríti. Ebben az esetben a javítóval és a biztosítóval szükséges egyeztetni, majd a finanszírozó meghatalmazása alapján a kártérítési összeg a biztosító társaságtól felvehető.
Kivételt képez a gazdasági, vagy műszaki totálkár. Gazdasági totálkár esetén a finanszírozóval egyeztetve lehetőség van a javíttatásra és a finanszírozási szerződés folytatására. Megtörténhet azonban, hogy a kártérítési összeget részben, vagy egészben bekéri a finanszírozó és azt a fennálló tartozás csökkentésére fordítja.
Műszaki totálkár esetén a finanszírozási szerződés fedezete megsemmisül, ezért a szerződés megszűnik, a teljes tartozás egy összegben esedékessé válik. A tartozást csökkenti azonban a kártérítési összeg, amit a biztosító társaság a finanszírozónak utal. A roncs értékesítését szintén a finanszírozóval kell egyeztetni, amennyiben a kártérítési összegen felül marad fenn tartozás, a roncs vételárát is be szokta kérni a bank, ezzel tovább csökkentve a tartozás. Természetesen az is megtörténhet, hogy a roncsot a finanszírozóhoz le kell adni és az értékesítésről ők gondoskodnak, de a befolyt pénz ekkor is jóváírásra kerül Önnek az értékesítés költségeinek levonása után.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Tisztelt hiteldoki!
A kérdésem a következő:
2007-ben vettem CHF alapú hitelre egy autót, aminek akkor 3,7mft volt a vételára. 2010 decemberig 3,6mft-ot kifizettünk és kértünk egy ajánlatot a hitel lezárására. A lezárás 2,85mft-ba került volna, az autó értéke 2,3 - 2,5mft ezért úgy döntöttünk, hogy tovább fizetjük a hitelt. Sajnos januárra elért minket a válság. A havi 105-115ezer ft-os részleteket amik a 8500ft-os casco-t is tartalmazzák, már nem tudjuk sokáig fizetni. Kértünk a CIB banktól egy ajánlatot. Azt kértük, hogy havonta casco-val 40.000ft körül alakuljon a törlesztő részlet és a futamidő tolódjon ki. Az ajánlat megjött és a következőket tartalmazta: 12 hónapig fizessünk 40.000ft-ot+casco (ez még úgy ahogy beleférne), aztán egy év elteltével fizessünk 43 hónapig havi 70.000ft-ot+casco! Egyrészt ez a törlesztő részlet már nem is felelne meg nekünk másrészt a hitelünk így további KB 650.000ft-al nőne! Arról nem is beszélve, hogy az árfolyam és kamat változásokat is hozzá számolnák, ezzel tolva ki a futamidőt!
A kérdésem az lenne, hogy tényleg ennyi amit tehetünk? Így segít a bank, hogy visszafizessük a hitelünket? Nekem inkább úgy tűnik, hogy ez arra megy ki, hogy ne tudjunk fizetni. Törvényes ez? Nem lehet semmi mást tenni ebben az ügyben?
Köszönettel István
Tisztelt Érdeklődő!
A lehetséges tanácsadáshoz szükség lenne a szerződés paramétereinek pontos ismeretére, ezek hiányában csak feltételezett véleményt tudunk nyilvánítani.
Fontos tudni, hogy a gépjármű finanszírozási szerződések maximálisan adható futamidejét mind a felügyeleti szervként működő Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete által kiadott ajánlás, mind a finanszírozó maga szabályozza. A maximum időtartam függhet a szerződés megkötésének időpontjától, a gépjármű életkorától stb.
Az Ön által leírtakat indokolhatja például, hogy a futamidő fentiekre tekintettel nem növelhető olyan mértékben, hogy a törlesztő részlet az Önök által kívánt összegre csökkenjen. Ezért a bank átmeneti könnyítést biztosított a kért összeggel, bízva abban, hogy a 12 hónap alatt esetleg Önökre nézve kedvező változások történnek és azt követően vállalni tudják a magasabb részletet.
Azzal minden esetben számolni kell, hogy a szerződésből eredő fizetési kötelezettséget kérni fogja a bank, azaz az árfolyam változástól nem tudnak eltekinteni. A futamidő növelése, valamint a tőketartozás későbbi időpontban történő megfizetése (átmeneti könnyítés) a fizetendő kamat emelkedésével jár együtt.
Az, hogy a hitel, a kamatok és az árfolyam különbözet rövidebb, hosszabb futamidő alatt, de maradéktalanul visszafizetésre kerüljön, a finanszírozónak is érdeke, ezért nem igazán tételezhető fel, hogy szándékosan a nem fizetést kívánják előidézni. Javasoljuk, forduljon az ügyfélszolgálathoz és érdeklődjön, milyen ütemezések lehetségesek még, amik esetleg közelebb állnak az Ön anyagi körülményei mellett történő törlesztéshez.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Tisztelt Hiteldoktor,
Érdeklődnék, hogy saját (tehermentes) tulajdonú gépkocsira milyen feltetelekkel lehet hitelt felvenni?
Köszönettel,
Emese
Tisztelt Emese!
Pontos finanszírozási paramétereket a választott finanszírozótól kaphat, ezekben lehetnek akár jelentős különbségek is.
Általánosságban elmondható, hogy az autó értékének fedeznie kell az igényelt hitelösszegen felül a gépjármű hitelekhez jogszabályokban, rendelkezésekben és a finanszírozó feltételeiben meghatározott minimális önrészt is.
Érdemes tudni, hogy a deviza alapú hitelnél magasabb az elvárt önrész százalékos mértéke, mint a forint alapú alapú finanszírozásoknál, viszont a kamatszint még mindig alacsonyabb lehet. Deviza alapú hitel esetén ezzel párhuzamosan természetesen vállalni kell az árfolyam változásból eredő kockázatot is, melynek mértéke a jövőre nézve még csak nem is becsülhető.
Fontos még, hogy a hitelszerződés alapján a gépjárműre elidegenítési és terhelési tilalmat, valamint opciós vételi jogot jegyeztet majd be a finanszírozó, és a gépjármű törzskönyvét is le kell adni a banknak, azt a fizetési kötelezettség maradéktalan kiegyenlítéséig a bank letétben tartja magánál.
Javasoljuk, érdeklődjön a piacon és a lehető legtöbb finanszírozótól szerezzen be ajánlatokat annak érdekében, hogy az Ön számára legkedvezőbb megoldást sikerüljön megtalálni. A lehetőségekről az interneten is találhat információkat.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Tisztelt Hitel Dr.!
Egy összetett kérdéssel zavarnám. Nem olyan régen történt, hogy a hitelre vásárolt személygépkocsimat egy ötszereplős, összecsúszós balesetben összetörték. A hibás egyértelműen az utolsó gk. vezetője. Az autómat a biztosító gazdasági totálkárrá minősítette. A kérdésem az lenne, mely összeg lesz, amit a pénzintézetnek ki kell fizetnem? Értem ezalatt azt is, mi az ami levonásra kerül a még törlesztésre váró összegből? Illetve, hogy befolyásol-e valamit, hogy jelen esetben felelősségem kizárható. Legvégül pedig, kártérítésre vagy bármilyen kompenzációra számíthatok-e a hibásnak megállapított gépkocsi vezetőjétől, ill. a biztosítójától?
Segítségét előre is köszönöm!
Tisztelt Érdeklődő!
Általánosságban elmondható, hogy totálkár esetén a hitelszerződés lezárásra kerül, hiszen a hitel fedezetéül szolgáló jármű nem nyújt kellő fedezetet. A szerződés lezárására a kártérítési összeg beérkezésének vagy a roncs értékesítésének/roncsérték befizetésének napján kerül sor, de az ügymenet pénzintézetenként eltérhet. A szerződés lezárását követően a hátralévő tartozás egy összegben válik esedékessé. Az egyösszegű tartozás a biztosító által meghatározott kártérítési összegen kívül tovább csökkenthető a roncs értékesítéséből befolyt összeggel. A roncs értékének megállapítása általában úgy történik, hogy a biztosítóval szerződésben álló roncskereskedő ad árajánlatot a roncsra. A roncsot a biztosítóval szerződésben álló kereskedő meghatározott időn belül köteles az általa ajánlott (és a kárelszámolásban feltüntetett) roncsértéken megvásárolni. Természetesen van lehetőség arra, hogy Ön keressen vevőt a roncsra, de a bank a kárelszámolás szerinti roncsérték alatti értékesítéshez nagy valószínűséggel nem fog hozzájárulni.
Amennyiben az okozóra kívánja a terheket hárítani, úgy ügyvédi egyeztetést követően polgári peres úton tudja követelését a másik féllel szemben érvényesíteni.
Szeretném azonban felhívni szíves figyelmét, hogy a fizetési kötelezettségre egy esetleges bírósági eljárás nem lesz halasztó hatállyal. Amennyiben a kiegyenlítésre egy későbbi időpontban kerül sor, a finanszírozó a szerződés szerinti késedelmi kamatot követelheti Öntől.
Üdvözlettel:
Hiteldoktor
Tisztelt Hiteldoktor!
Az alábbiakban szeretném a segítségét kérni: 2007-ben vettünk egy Suzuki Ignist 10 éves hitelre(a Swiftünket beszámolták). Kb 1 év után megszűnt a munkahelyem, 4 hónapig nem tudtam elhelyezkedni, ezért átadtam egy közeli "barátunknak" kölcsönadási szerződéssel határozatlan időre, amiben vállalta hogy őt terheli minden költség az autóval kapcsolatban, tehát fizeti a hitelt, kötelezőt, súlyadót, cascót stb. Egyik nap hívtak a rendőrségtől, hogy balesetezett az autómmal, részeg volt (csak anyagi kár keletkezett), és akkor derült ki, hogy mióta átvette tőlem, nem fizette csak a hitelt, a biztosítást, súlyadót nem. Azóta sincs fizetve, kivonták forgalomból (súlyadó miatt). Javítható mert "csak" a kasztni sérült, de ott áll nála több mint 1 éve törötten, mert megjavíttatni nincs pénze, munkahelye sincs azóta, sem ingó sem ingatlan vagyona. Kérdésem az lenne, van-e valamilyen megoldás arra ha meg szeretnék szabadulni az autótól hitelátvállaláson kívül mert nem hinném hogy bárki átvállalna egy törött hiteles autót még 0%-al sem, és perelhetem-e az illetőt? Vagyis érdemes-e egyáltalán pereskedni, mert még a volt felesége a gyerektartást sem tudja behajtani rajta. Segítségét előre is köszönöm.
Tisztelettel:G.Erzsébet
Tisztelt Érdeklődő!
Az Ön által leírt helyzetben véleményünk szerint hitelátvállalással történő értékesítésre csak abban az esetben van reális esély, ha az autó értéke törött állapot meghaladja az átvállalni kívánt hitel és a vevőt/átvállalót terhelő egyéb költségek együttes összegét. Ebben az esetben is fontos, hogy előzetesen érdeklődjön a finanszírozónál, ugyanis a gépjármű forgalomból történő kivonása, a biztosítás hiánya általában a hitelszerződés felmondását vonja maga után és kérdéses, hogy a finanszírozó ilyen körülmények között hozzájárul-e az átvállaláshoz.
Arra a kérdésére, hogy érdemes-e polgári pert indítani a károkozó ellen, a kölcsönadási szerződés és a feltárt körülmények (a károkozónak nincs munkahelye, vagyona stb.) ismeretében egy ügyvéd tud választ adni.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Tisztelt Hiteldoktor!
külföldön vagyok egyéni vállalkozó. Kaphatok-e Magyarországon vásárolt autóra hitelt? Ha igen,milyen iratok kellenek hozzá?
Köszönöm:Attila
Kedves Attila!
Alapfeltétel, hogy a finanszírozásba vont gépjármű magyarországi forgalomba helyezéssel, azaz magyar rendszámmal rendelkezzen.
A hitelképesség vizsgálathoz szükséges dokumentumok körét minden finanszírozó maga határozza meg. Arra fel kell készülni, hogy a személyes iratok másolatán túl a jövedelem igazolására is szükség lesz, akár a külföldi adóbevallás hiteles fordítása formájában.
Javasoljuk, érdeklődjön a finanszírozóknál a lehetőségekről és a szükséges dokumentumokról.
Tisztelettel:
Hiteldoktor
Tisztelt hiteldoktor.
Múlt év december közepén parkoló autómba belementek oldalról, két ajtó sérült, meg az első sárvédő,semmi olyan fő szerkezet nem sérült ami indokolttá tenné az autó további üzemelését. Mégis a biztosító gazdasági totálkárként könyvelte el az autót. Kérdeztem őket, hogy mennyi a javíthatósági határértrék, de nem kaptam választ. Mivel hiteles még a gépjármű, és ha a felajánlott összeg nem fedezi a hitelt, akkor mik a lehetőségeim hiszen én vétlen voltam. Kérem, segítsen megoldást találni, mert teljesen tanácstalan vagyok.
Köszönettel:Norbert
Tisztelt Érdeklődő!
A biztosító társaságok a kár mértékének megállapításakor a gépjármű kárkori értékét és a bekövetkezett kár mértékét hasonlítják össze. Amennyiben a kárszámítás alapján a gépjármű javítása gazdaságilag nem kifizetődő, abban az esetben megállapítják a gazdasági totálkár tényét. Érdemes lenne a biztosító társaságtól a gépjármű káreseményére vonatkozó kárszámítást kikérni, amennyiben azt még nem bocsájtották a rendelkezésére. A kárszámítás alapján lehetősége van a megállapított totálkár felülvizsgálatát kérni a biztosító társaságtól.
Érdemes lenne a biztosítónál érdeklődni arra vonatkozóan is, hogy az egyezségre történő kárrendezéssel elkerülhető-e a gépjármű totálkárossá nyilvánítása. Amennyiben igen, abban az esetben mérlegelhető az, hogy az így felajánlott kártérítési összeg elegendő-e a gépjármű eredeti állapotának visszaállításához.
Totálkár esetén általánosságban elmondható, hogy a hitelszerződés lezárásra kerül, hiszen a hitel fedezetéül szolgáló jármű nem nyújt kellő fedezetet. A szerződés lezárására a kártérítési összeg beérkezésének vagy a roncs értékesítésének/roncsérték befizetésének napján kerül sor, de az ügymenet pénzintézetekként eltérhet. A szerződés lezárását követően a hátralévő tartozás egy összegben válik esedékessé. Az esetlegesen fennmaradó tartozás részletfizetési lehetőségeiről a hitelt nyújtó pénzintézetnél érdeklődhet. Vannak olyan finanszírozó társaságok amelyek hozzájárulnak gazdasági totálkár esetében a szerződés folytatásához, amennyiben Ön vállalja a szakszerű javíttatást és ennek megtörténtét szakértői véleménnyel igazolja, erről a finanszírozóval kell előzetesen egyeztetni.
A leírtakkal kapcsolatban érdemes lenne a finanszírozóval és a biztosító társasággal felvenni a kapcsolatot.
Üdvözlettel:
Hiteldoktor
Kedves Hiteldoki!
Egy Volkswagent tervezek venni, kb 2 000 000 Ft-ot vennék fel forint alapú hitelre. Az első kérdésem az, hogy hitelfelvétel szempontjából jó az, hogy a Volkswagenek jól tartják értéküket, ugye? Ha esetleg a hitel lejárta előtt ellopnák, akkor csak az addig eltelt időre számított kamatokkal kell számolni, nem a teljes futamidő kamataival?
Tisztelt Érdeklődő!
Általánosságban elmondható, hogy a hitel szempontjából mindenképpen érdemes értékálló autót választani. Abban az esetben ha a futamidő előtt felmondásra/lezárásra kerül a szerződés, akkor csak a lezárás napjáig terjedő időszakra kell a kamatot megfizetnie.
Üdvözlettel:
Hiteldoktor
Üdvözlöm.
Meghirdettem az autómat hitelátvállalással, jelentkezett egy hölgy, hogy érdekelné a dolog, de csak közjegyzős átadással.
Nem értem, miért kell ehhez közjegyző, nem az a legegyszerűbb, ha bemegyünk a bankba, és a nevére kerül a hitel meg az autó is?
Elöre is köszönöm a válaszukat.:
Elemér
Kedves Érdeklődő!
Kérdésére válaszolva szeretnénk tájékoztatni, hogy nincs olyan jogi út, mely az Ön által leírt helyzetben kellő biztonságot nyújtana Önnek.
Ha az Ön nevén marad a hitel, hiába születik közjegyzői megállapodás, a finanszírozó Önnel marad szerződéses jogviszonyban, így Öntől fogják követelni a kiegyenlítést. Elméletileg a gépjármű marad a fedezet, hiszen az is az Ön nevén marad, de mivel az autó a "vevő" birtokában lesz, így ez nagyon kockázatos eljárás.
Mindenképpen azt javasoljuk, ragaszkodjon a tulajdonjog, és ezzel együtt a hitelszerződésből eredő fizetési kötelezettség finanszírozóval előzetesen egyeztetett, jogilag tiszta átvállalásához.
Üdvözlettel
Hiteldoktor