Többszörös kár kifizettetése

2002.01.11. 01:06

Valószínűsíthető, hogy a Mazda személygépkocsi tulajdonosa visszaélt a lehetőséggel, hogy a betétlapon sérült elemként megjelölt lökhárítót teljes egészében vadonatújra cserélhesse.

Tisztelt Kárszakértő!

Néhány hónappal ezelőtt egy hat éves Mazda 626 típusú személygépkocsival ütköztem. Hátulról belecsúsztam és ennek következtében a hátsó lökhárító fényezése megsérült, de deformáció és egyéb elváltozás nem volt látható. Ezt két tanúm is igazolni tudja, akik az autómban ültek a történtekkor. A betétlap kitöltésekor sérült elemként a lökhárító lett megjelölve, mindkét félnél. A Mazda első fele már törött volt, és ezt a tulajdonosa is szóvá tette. A komplikációt az adja, hogy a baleset pillanatában nem volt az autómra érvényes kötelező biztosítás, amit később visszamenőleg kiegyenlítettem. A MABISZ-tól kapott számlaértesítőben 240 ezer Ft kárösszeg szerepelt. Fölkerestem az illetékes ügyintézőt a MABISZ-nál, és megtekintettem a tanúimmal a biztosító által készített fotókat és a kárösszeg részletes ismertetését. Elképedve láttuk, hogy a fényképeken egy erősen megrongálódott lökhárító és annak törött felfüggesztése volt. Ráadásul minden hibásnak vélt elemet, alkatrészt a kárfelmérés szerint új, listaáron számoltak. Kiszolgáltatott helyzetben vagyok, mert a biztosító és a MABISZ egymás között passzolgatja az ügyemet. Nem beszélve arról, hogy az adatok nem egyeznek meg az iratokban és gyanús körülményekre utaló okokat látok feltételezni az üggyel kapcsolatban. Valószínűsíthető, hogy a Mazda személygépkocsi tulajdonosa visszaélt a lehetőséggel, hogy a betétlapon sérült elemként megjelölt lökhárítót teljes egészében vadonatújra cserélhesse. Tanácsot szeretnék kérni, hogy lehetne megoldást találni az ügyre.

Válaszát előre is köszönöm.
Tábori Máté
(2001. 11. 29.)

Tisztelt Uram!

Ritkán, de előfordul, hogy a károsult és a károkozó a sérülések tekintetében nincs azonos állásponton. Ekkor mindkét félnek lehetősége van írásban felülvizsgálatot kérni. Nem csak a károsultnak van erre lehetősége, hanem a károkozónak is, hiszen az ő szerződésére, ill. számlájára rendezik a kárügyet. Reklamáció esetén elvégezhető egy un. együttes szemle is (károsult és károkozó gépkocsi együtt), melynek segítségével könnyebben lehet azonosítani a sérüléseket.
Amennyiben ez a felülvizsgálat nem vezet eredményre, megpróbálhatja jogi úton rendezni az ügyet.

Tisztelettel:
Szekeres Mária


Ha valamilyen, biztosítással kapcsolatos kételye, kérdése, problémája van, forduljon a TotalCar és a Allianz Hungária Biztosító Rt. szakértőjéhez. A kérdésekre Szekeres Mária kárrendezési szakértő válaszol. Küldjön egy levelet, melyben röviden összefoglalja esetét, esetleges panaszát. A válaszokat Súg a kárszakértő rovatunkban olvashatják.

A TotálKártérítés jogi csapata segít!

A "Kérdésem van" gombra kattintva Üzenetküldő felületünkre jut, válassza a Kártérítésdoktort a címzettek között. A "Jogi támogatás" gombon keresztül felveheti a kapcsolatot szakértőinkkel. A "Kalkulátor" gomb pedig a TotálKártérítés felületére viszi, ahol részletesen is megismerheti a szolgáltatást.