GKFB megszűnése
Idén április elején egy levelet kaptam a biztosítótól, hogy mivel csak a baleset után fizettem be a biztosítási díjat, ezért számon kérik rajtam a kifizetett 1,5 m Ft kárértéket. Erre a levélre válaszoltam, és mellékeltem fénymásolatként a csekket, hogy a befizetés időben történt.
Azért írom levelemet mindkettőjüknek, mert nem tudom biztosan eldönteni,
hogy hova is tartozik az ügyem (bár valószínűleg mindkét területre).
Van egy 1980-as VW Derby-m, illetve 2001 szeptemberében tulajdonosa lettem egy 1993-as Suzukinak. A VW-re a 2001 4. negyedévi biztosítását nem fizettem be, mivel időközben elköltöztem előző lakásomból és így a biztosítási csekket nem kaptam meg. Ennek azért sem jártam utána, mivel
az autót nem használtam, és akkor úgy nézett ki, hogy már nem is fogom többé.
Azonban 2001 decemberében ismét szükség lett volna az öreg autóra, így felhívtam a biztosítási ügynökömet, hogy mi ilyenkor a teendő, hiszen kifutottam a 30 nap türelmi időből is, és nem szeretnék biztosítás nélkül utazni. Válaszként azt kaptam, hogy általában ilyenkor ha befizetem a biztosítási díjat, akkor ismét érvényes lesz a biztosításom, de meg kell nézni, hogy él-e még a biztosítás. Ezt ő akkor nem tudta megtenni és megkért, hogy nézessem meg a központban. Fel is hívtam őket, ott előadtam a történetemet, majd utaltam rá, hogy szívesen kötök új biztosítást is a kocsira, csupán egy célom van, hogy ne biztosítás nélkül használjam az autót. A kolléga megnézte a biztosításomat, majd mondta, hogy nem szükséges új biztosítás kötése, mert még él a régi, kiállít nekem egy csekket, amit ha befizetek akkor minden rendben lesz.
A csekket 12.20-án be is fizettem, azonban műszaki hiba miatt irányíthatatlanná vált autóval 12.21-én 3 másik autósnak kárt okoztam. Felelősségemet elismertem, hiszen nem volt kérdéses (sajnos). Az autó totálkáros lett, és korára való tekintettel casco sem volt rá, így a forgalomból való kivonás mellett döntöttem. Ez 12.27-én meg is történt, és még ugyanaznap intézkedtem, hogy a biztosító szüntesse meg a biztosításomat, és az összegyűlt bonus pontjaimat írja át a Suzuki biztosítására. Ez meg is történt, a mai napig B8 kategóriában vagyok.
Idén április elején egy levelet kaptam a biztosítótól, hogy mivel csak a baleset után fizettem be a biztosítási díjat, ezért számon kérik rajtam a kifizetett 1,5 m Ft kárértéket. Erre a levélre válaszoltam, és mellékeltem fénymásolatként a csekket, hogy a befizetés időben történt. Ekkor már arra hivatkoztak, hogy a szerződésem megszűnt 10.31-én.
Sajnos a hivatkozott kormányrendeletet áttanulmányozva tényleg meg kellett volna szűnnie a biztosításomnak 10.31-én. Azonban ez felvet néhány kérdést:
* egy nem létező biztosítás hogy "élhet" még a számítógép szerint december közepén.
* egy nem létező biztosítást hogy lehet megszüntetni?
* a díjnemfizetés miatt megszűnő biztosításban elért bonus kategóriát az ügyfél elveszíti. Egy ily módon megszűnt biztosításról hogy lehet ilyen kedvezményt egy másikra átíratni?
* Ha a biztosításom nem élt, akkor miért nem akartak velem újat kötni? Nem jó nekik, ha eggyel több ügyfelük van?
A felvetődött kérdésekből én arra következtetek, hogy kell lennie valamilyen gyakorlatnak, vagy szabályozásnak a szerződés reaktiválására vonatkozóan.
Az ügyben kérném a segítségüket, hogy milyen lehetőségeim vannak a fenti esetben a kár megtérítésének az elkerülésére (hiszen én mindent megtettem azért, hogy érvényes biztosításom legyen).
Köszönettel:
Kiss Tamás
(2002. 04. 22.)
Tisztelt Kiss Tamás!
Véleményem szerint a káresemény időpontjában érvényes kötelező felelősségbiztosítással rendelkezett, mivel a biztosítási díjat a káresemény előtt fizette be egy olyan csekken, melyet a biztosító alkalmazottja adott át Önnek. Amikor a szerződést megszüntette december 27-én, kapott egy bonus igazolást is, ez alapján vezették át az új gépkocsira a B8 besorolást. Ezen az igazoláson szerepel a megszűnés időpontján kívül annak oka is, mely az Ön levelében foglaltak szerint valószínűleg érdekmúlás.
Javaslom, hogy a szerződés érvényességével kapcsolatban az illetékes biztosító társaság központi ügyfélszolgálatánál kérjen felülvizsgálatot.
Tisztelettel:
Szekeres Mária
Ha valamilyen, biztosítással kapcsolatos kételye, kérdése, problémája van, forduljon a TotalCar és a Allianz Hungária Biztosító Rt. szakértőjéhez. A kérdésekre Szekeres Mária kárrendezési szakértő válaszol. Küldjön egy levelet, melyben röviden összefoglalja esetét, esetleges panaszát. A válaszokat Súg a kárszakértő rovatunkban olvashatják.
A TotálKártérítés jogi csapata segít!
A "Kérdésem van" gombra kattintva Üzenetküldő felületünkre jut, válassza a Kártérítésdoktort a címzettek között. A "Jogi támogatás" gombon keresztül felveheti a kapcsolatot szakértőinkkel. A "Kalkulátor" gomb pedig a TotálKártérítés felületére viszi, ahol részletesen is megismerheti a szolgáltatást.