Határozattlan idejű kötelező, fordulónap

2013.02.28. 12:23

Tisztelt Biztosításdoktor!

Március 11-én van a fordulónapom, ugyanis a gépkocsit egy éve vettem. Astra biztosítós kötelezőm volt eddig. Való igaz, hogy kicsit megkésve febr. 14.-én jeleztem a biztosítónak, hogy fordulónappal szeretnék váltani. A biztosító állítása szerint jan. 24-én küldtek tájékoztatást a díj változásáról, de én ezt a levelet nem kaptam meg. Ennek is köszönhető, hogy késedelmesen mondtam fel a biztosítást.

Közben alkuszi közreműködéssel találtam sokkal kedvezőbb díjú biztosítót, ahova az éves díjamat ( a felszólításukra) be is fizettem febr. 26-án. Erre ma , febr. 27-én írt az Astra, hogy megkapták a felmondó email-emet, de mivel pár napot késtem a 30 nappal forduló előtti időponthoz képest, nem tudják elfogadni , és a biztosítás határozatlan idejűként tovább él. Mi tévő legyek ? A két díj között jelentős a különbség, az új biztosító javára ( 26 vs. 80 eFt) Ha nem fizetek az Astrának milyen következményekre számíthatok?

Valamint a jövőben hogyan lehet év végi fordulónapra váltani?

Köszönöm segítségét!

M Zoltán

Tisztelt Érdeklődő!

Hivatkozással a levelére tájékoztatom Önt, hogy a biztosítótársaságok csak a szabályszerűen 30 nappal a biztosítási évforduló előtt beérkezett felmondást tudnak elfogadni a jelenlegi törvényi szabályozás értelmében. Ezért az Ön által kedvezőbb díjon késöbb kötött szerződés érvénytelen és kérem tájékoztassa az illetékes biztosító társaságot a szerződés törléséről és a befizetett díj visszautalásáról. A korábbi biztosítónál kötött szerződést, pedig díjjal rendezni kell, az érvénybentartás végett.

Üdvözlettel:

Horváth László www.pba.hu

A TotálKártérítés jogi csapata segít!

A "Kérdésem van" gombra kattintva Üzenetküldő felületünkre jut, válassza a Kártérítésdoktort a címzettek között. A "Jogi támogatás" gombon keresztül felveheti a kapcsolatot szakértőinkkel. A "Kalkulátor" gomb pedig a TotálKártérítés felületére viszi, ahol részletesen is megismerheti a szolgáltatást.