Nem vettem észre, hogy nem fizettem

2013.12.16. 10:50

Tisztelt Biztosításdoktor!

Szeretném megosztani Önökkel panaszomat mellyel sajnos nem vagyok egyedül. 2012 októberében új gépjármű vásárlásakor megkötöttem az Aegon Biztosítónál a KGFB-t. Csoportos beszedési megbízást intéztem a biztostítónál és a bankomnál is az éves díjfizetésre.

Miután mindent elintéztem nyugodtan hátradőltem új gépjárművem "székében". Adminisztrációs hiba miatt azonban a csoportos beszedés nem teljesült mivel a biztosítási szerződésemen szereplő egyetlen azonosítószámot a szerződésazonosító számot adtam meg a bankomnak azonban mint utóbb kiderült az Aegon által használt ügyfélazonosító ennél 3 karakterrel hosszabb szám (ez a szerződésen nem szerepelt). Havonta közel húsz csoportos beszedésem van és sajnos nem vettem észre, hogy az Aegon terhelése a KGFB-m befizetése nem teljesült. Itt én is hibáztam mivel a többoldalas banki havi értesítőn észre kellett volna vennem, hogy a befizetésem nem teljesült az Aegon felé. Megdöbbenve tapasztaltam az éves forduló környékén, hogy a gépjárművemen nincsen kötelező ugyanis ezt a biztosítóm egyoldalúan felmondta azzal a hivatkozással, hogy a bank nem engedélyezte a terhelést.

A FELHÁBORÍTÓ A TÖRTÉNETBEN A BANK KOMMUNIKÁCIÓJA. Bár szerződéskötéskor meg kellett adnom a telefonszámomat és lakcímemet is a bankom csak egy levélszemétnek (spamnek) tűnő E-mailt küldött részemre a KGFB megszűntetésésről. Sem postai levelet, sem telefonhívást sem SMS-t nem kaptam holott a biztosító tisztában volt azzal, hogy ezzel számomra hatalmas extra költséget fog okozni. Az Email tárgy mezőjében az a semmitmondó rész szerepelt. hogy "új biztosítási küldeménye érkezett". Sem az Email tárgyában sem magában az E-mail-ben nem szerepelt semmiféle utalás arra, hogy ez a levél a KGFB-m megszüntetéséről szól. Egy szinte vidám hangvételű levélben kérnek arra, hogy a küldeményem megtekintéséhez kattintgassak a megadott linkre ahonnan le lehet tölteni stb. Sajnos ezt sem tettem meg ugyanis az Aegontól rendszeresen kapok küldeményeket, hogy kössek életbiztosítást, akció van lakásbiztosításra vagy, hogy a "Betörök korán kelnek" mert ilyet is kaptam.

Úgy gondolom, hogy az Aegon nem tett eleget maradéktalanul annak a kötelezettségének, hogy megfelelően tájékoztasson a KGFB-m megszűntetéséről. Ezzel nekem 194 159 Ft kárt okoztak (fedezetlenségi díj; türelmi díj és fedezetlenségi baleseti adó).

Sem postai levelet sem telefonhívást sem SMS-t nem kaptam, csak egy levélszemétnek tűnő E-mailt. Számomra úgy tűnik mintha a biztosítónak egyáltalán nem lett volna érdeke az, hogy a KGFB-m megszüntetése mint fontos üzenet eljusson hozzám.

Panaszomat az Aegon Biztosító elutasította. Kérem segítsenek nekem abban, hogy hová fordulhatok kárigényemmel mert bár hibáztam teljesen jóhiszeműen jártam el és mégis egy hatalmas bírságot kellett befizetnem.

(Szerencsére balesetet nem okoztam.)

Köszönettel, Sz. István

Tisztelt Érdeklődő!

A levelében leírtak alapján sajnos csak a gépjármű kötelező felelősségbiztosítási szerződés évfordulója előtt vette észre díjfizetési kötelezettségének elmulasztását, amely által a befizetendő összeg ilyen nagyra duzzadt. A termék nevében is benne van, hogy kötelező biztosításról van szó, amely által a gépjármű forgalmi engedélyébe bejegyzett üzembentartónak kötelezettsége a gépjárműre felelősségbiztosítást kötni és díjfizetés által folyamatosan a szerződést életben tartani. Amennyiben Ön e-mail alapú kommunikációs csatornát választott a szerződés megkötésekor, akkor a biztosító mindennemű dokumentumot ezen e-mail címre küld Önnek, valószínűleg a díjfizetés elmaradására vonatkozó hivatalos leveleket is ezen címre küldték korábban. Mivel a bankkal kötött saját szerződését nem ismerem így nem tudom milyen formában értesíti Önt amennyiben egy lehívási megbízás nem teljesül. Javaslom a gépjárműre minél előbb kössön új szerződést, amely által fedezetbe kerül és részt vehet a forgalomban. A szerződésen keletkezett fedezetlenségi díj tekintetében további egyeztetés szükséges a biztosítótársasággal és a számlavezető bankjával az értesítésekre vonatkozólag, amelyhez jogi segítséget is igénybe vehet.

Üdvözlettel: Horváth László www.pba.hu

A TotálKártérítés jogi csapata segít!

A "Kérdésem van" gombra kattintva Üzenetküldő felületünkre jut, válassza a Kártérítésdoktort a címzettek között. A "Jogi támogatás" gombon keresztül felveheti a kapcsolatot szakértőinkkel. A "Kalkulátor" gomb pedig a TotálKártérítés felületére viszi, ahol részletesen is megismerheti a szolgáltatást.