2010.09.16. 12:24

A minap olvastam egy cikket a motorfűtésről és mivel közeleg a tél felkeltette az érdeklődésemet. A kályhás megoldástól egy kicsit félek, de olvastam, hogy van elektromos megoldás is, mi a véleménye erről, melyik a jobb és olcsóbb?

A jobb meghatározása nehéz, mert különböző felhasználási területek, különböző megoldást kínálnak. Aki garázsban parkol, netán fűtött garázsban, annak nem jelent semmit ez az extra. Aki az utcán kénytelen állni autójával, annak jó megoldás egy Webasto állófűtés. Akinek van lehetősége arra, hogy csatlakoztassa az autót a 230V-ba, az olcsón megúszta ezt a szolgáltatást. Mi csak a DEFA elektromos motormelegítőt forgalmazzuk és szereljük, így csak ennek ismerem a hátterét. Mondhatom, hogy nagyon jó megoldás és eddig semmiféle probléma nem jelentkezett. A DEAFA a motor fagydugójának helyére készít egy fűtőbetétet, ami a hűtőrendszer méretétől függően 400-2400W elektromos teljesítménnyel melegíti fel a motort. A saját kényelmünkön és komfortérzetünkön túl talán nem is kell ecsetelni, hogy mennyire tesz jót az autó motorjának az üzemmeleg indítás. A dízel motor nagyon nem szereti a hideget, de egy benzines esetében sem mindegy a motorhőmérséklet és lényeges a fogyasztáscsökkenés valamint a kibocsájtott káros anyag mennyiségének csökkenése. Az árak széles skálán mozognak, sok függ az autó típusától, de közelítőleg 50.000Ft-tól számolhatsz beépítve, ami úgy vélem sokkal kedvezőbb, mint egy kályhás megoldás. Természetesen a DEFA megoldása azt feltételezi, hogy lehetőséged van a 230V-os hálózatra csatlakozni. Amennyiben nem, akkor jön szóba a kályha. Sajnos ezt mi nem szereljük, ezért keveset tudok róla. Költségesebb, hiszen összetettebb megoldás. Előnye, hogy a fűtési ideje nagyságrenddel rövidebb, mint az elektromos megoldásé és mindenhol használható. (http://duett.hu/motorfutes.php)