2012.12.07. 11:18

Szép jó napot kívánok!

Következő lenne a problémám. Van egy Seat Cordoba sedan tipusú 2000 évjáratú autóm és a hátsó szélvédő fűtés nem akar jó lenni Már kimérettem autó villamossági szerelővel, hogy biztosíték, kapcsoló jó és a szélvédőhöz is eljut a 12 volt. Test is rendben van. A szélvédő javítós nagyítóval átvizsgálta fűtőszálakat és egy sincs megszakadva. Ő azt mondta hogy 16 éve javít szélvédőket és még ilyet nem látott. Bekapcsolást követően a tükör fűtések működnek rendesen ahogy kell, de viszont hátul csak 5 perc után 5-6 fűtőszál közepén lehet látni egy borsó nagyságú pára eltünést. Mi lehet a probléma?

Ez aztán az ördögi masina, mármint az ablakfűtés. Egy ellenállás, amit felgőzölnek az üvegre és, ha 12V-ot kap, hát melegszik. Próbáljuk meg együtt, hátha több mint 16 év rutin többre lesz képes.

Ha nyitható a hátsó ajtó, akkor csukd le és úgy mérj a fűtőszál csatlakozópontjain. Ha megjelenik a 12V, akkor rángasd meg az ajtóátvezetőt mérés közben. Lehetőleg próbalámpát használj a méréshez, annak van terhelése és az esetleges testhibát, átmeneti ellenállást is észreveszed. Ha műszerrel mérsz, az kis terhelésnek számít, becsaphat egy egyszerű lelazult, korrodált csatlakozás.

A mérést elsőre a csatlakozóponton kell elvégezni, ahol az ablakra csatlakozik a vezeték. Ha itt megvan a feszültség, akkor a csatlakozó után, a fűtőszálon is rá kell mérni, óvatosan, hogy ne sérüljön a fűtőszál. Ha itt is megvan, akkor működnie kell.

Ha hibás az átvezető, akkor azt újra kell kötni. Nem elég csak összeforrasztani, mert a hidegben, a mozgatástól hamar eltörik, hiszen a forrasztás merev. Ki kell cserélni egy legalább húsz centiméteres szakaszt, hogy az átvezetőben új és hajlékony kábel legyen. Ha a csatlakozó letört, akkor vásárolni kell hozzá speciális ragasztót. Nem szabad pillanatragasztóval visszatenni, mert más a hőtágulása, mint az üvegnek és nyáron beroppantja a szélvédőt.

Ha szakadt egy-két szál, akkor vásárolni kell speciális festéket. Autósboltok, benzinkutak is árulnak ilyet, azzal vissza lehet javítani. Ki kell maszkolni, és ráfesteni, szinte észrevehetetlen a javítás. Ha utadba esünk, szívesen megnézzük, ez nem hiszem, hogy nagy feladat lenne. Természetesen azt feltételezem, hogy a kapcsoló és a biztosíték jó, hiszen ezt írtad.

Nem akarom bántani a 16 éve javító kollegát, de 16 év után egy ilyen egyszerű szerkezetet javítatlanul útjára engedni ciki. A szélvédő javítás mechanikus szakterület, amiben áram folyik, az sokaknak rázós dolog! Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu