2012.12.12. 10:43

Az én problémám a következő:

2003.12. havi Infiniti FX35 szemelygepkocsit vettunk.

Az autóval a gondom az, hogy kb 1 hét allás után lemeríti az akkut, sem világitás, egyéb fogyasztó nincs rajta hagyva. Vadonatúj akkumulátor lett beletéve, azzal is ugyanez a helyzet.

Ami a gyári megoldásokon felül van:

- rablásgátló - Parrot kihangosító - tolatóradar - lézerdetektor, -blokkoló

Gyanítom, hogy ezek valamelyike lehet a tettes, de mivel nem értek hozza, ezért lehet, hogy valami gyári cucc ment tönkre.

Infiiti-hez konyitó Nissan Budaörs szerint ez ilyen, nagy az áramfelvétele az autónak. Ezt én furcsállom, sok autóm volt, ilyet egyik sem produkált, soha.

A beszerelt dolgok szolgáltatói ismertek, elérhetőek, ha kérdés merülne fel.

Kérdésem, hogy a fenti problémával tudnak-e foglalkozni, van-e esély a hiba felderitésére, vagy ha az nem megy, vmi főkapcsoló kialakitására (akar rejtve), hogy ne kelljen hetente bikázni?

Tisztelettel,

Szaloki Florian

A beszerelt szerkezetek egyike sem indokolja a nagy áramfelvételt, feltételezve, hogy helyesen lettek bekötve. Egy régi akkumulátorral előfordul ilyen, de egy új, egy hét alatt nem merülhetne. Régi akkumulátor esetén nagyobb az önkisülés és egy 100mA-es fogyasztás lemeríti, főként, ha keveset használja az autót a tulajdonos. Rövid utakon nem tud annyit visszatölteni a generátor, mint amennyi elfogy az állásban. Ilyen szokott előfordulni idősebb emberekkel, akik csak hétvégén mennek az autóval, akkor is csak a közeli bevásárlóközpontba.

A hibakeresés első lépése, hogy fel kell tölteni az akkumulátort teljesen, ez minimum hat órát vesz igénybe egy akkumulátortöltővel. Lényeges, hogy minimum hat óra, ezt rendszeresen kihagyják a hibakeresés során. A teljes töltés után mérni kell egy teljes áramfelvételt az autón. Az akkumulátornál meg kell szakítani az áramkört, és sorosan kötött műszerrel kell mérni. Nem jó a mostanában elterjedőben lévő lakatfogó. Bárki, bármit mond, nem jó, sorosan, normál műszerrel kell mérni. A mért érték 80mA alatt normális, 100mA felett baj van.

Ha jó az áramfelvétel, akkor járó motornál töltést kell mérni. Az akkumulátorra párhuzamosan rá kell tenni a feszültségmérőt és egy kicsit emelt fordulatszámnál ellenőrizni, hogy a töltés 13,8V felett legyen. Ha alatta van, akkor az akkumulátor nem kap elegendő töltést és ez okozza, hogy elfogy az energia.

Ha az autó áramfelvétele magasabb, mint 80mA, akkor elsőként le kell kötni az utólag beépített eszközöket, egyenként. Amelyiknél jelentősen leesik a fogyasztás, az a bűnös.

A rablásgátló pár 10mA-t fogyaszt nyugalmi állapotban. A Parrot semmit, a tolatóradar semmit, a blokkoló semmit, azaz 1-2mA-t. Ha minden jó, de mégis merül, annak az elején említett kevés használat lehet az oka. Ha hetente egyszer használjuk az autót, és akkor is csak 10-20 km-t, az bizony nem elég. Az akkumulátornak van önkisülése, amihez hozzáadódik az autó minimális áramfelvétele. Ha egy héten át csak merül, majd beindítjuk és alacsony fordulatszámon, amin a generátor nem tölt még megfelelően, rövid utat megyünk, nem tud visszatölteni az autó. Menet közben megy a fűtés, az ablakfűtés, a tükörfűtés, szól a rádió, működik a Parrot, a lézer detektor, ez olyan mértékű fogyasztás, ami lényegesen magasabb, mint amit a generátor ki tud szolgálni rövid idő alatt. Ez a jelenség télen jobban jelentkezik, hiszen a hideg lerontja az akkumulátor hatásfokát, de előfordul nyáron is. Példaként, feleségem autóját évente kétszer minimum töltenem kell, mert napi hat kilométert használja, de közben rádiózik, klímázik, világít a lámpája és mindezt általában dugóban teszi. Kényelmetlen, de ez van.

Ha van lehetőség, van az autó közelében 230V, ahová lehet telepíteni töltőt, akkor a keveset használt autót be kell dugni és szinten tartani. Kapható csepptöltő, amit motorosok is használnak. Ez a szerkentyű kis árammal épp annyit tölt, mint amennyit az autó használ, így mindig indítható az autó és az akkumulátornak is jót tesz, sőt, a drágábbak még a szulfátosodás ellen is dolgoznak.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu