Mi szívja az aksit?

2013.09.17. 11:43

Tisztelt Kütyüdoki

Két hónapja vettem egy Mitsubishi ASX-et. Három hét után se kép se hang. Nem lehetett kinyitni a központi zárral a kocsit, és persze nem is indult. Szervizbe megállapították, hogy üres az aksi, feltöltötték. Két hét múlva ugyanez. Állítólag megvizsgálták, hogy nem szívja-e le valami és a töltés is rendbe volt. Két hét múlva megint lemerült, akkor kapott új akkut. Öt napig állt, újra megdöglött. A gyári dolgokon kívűl csak tolatóradar van a kocsiban, igaz az meg néha nem kapcsol be tolatásnál. Jelenleg a kocsi újra szervizben van. Vajon mi lehet a gond?

Válaszát várom: Ferenc

A hibafeltárásnál nem elég a csere és a próbálkozás, mindenképpen mérni kell a nagyobb, és sokszor felesleges kiadások előtt. Meg kell méretni az akkumulátort egy szervizben, ahol terheléses mérés során következtetnek az állapotára. Mérni kell az autó nyugalmi áramfelvételét, ami pontos képet ad arról, hogy mennyi idő alatt merítheti le az akkumulátort. Egy középidős akkumulátor esetén normál dolog, ha három hét alatt lemerül, feltételezve, hogy van benne például riasztó, rádió, ami gyújtás nélkül is vesz fel áramot, igaz keveset. A normál áramfelvétel elérheti a 80mA-t, ez az érték figyelembe véve az akkumulátor önkisülését, elegendő egy másfél két hét alatti lemerüléshez. Aki nem használja az autót, annak gondoskodnia kell annak töltéséről sajnos. Ha van rá mód, akkor egy olyan töltőt kell vásárolni, ami szinten tartja, esetleg egy kicsit dolgoztatja is az akkumulátort, ez nagyságrendben 10-20 000 Ft-os áron kapható. Ilyet használnak a motorosok is a téli álom alatt, hogy ne menjen tönkre az akku. Lényeges, hogy az akkumulátor feltöltése legalább négy, de inkább hat óra időtartamot feltételez, ennél kevesebb semmiféleképpen nem elég. Sokszor hallom, hogy töltöttük egy órát, vagy bebikáztuk és mentünk vele egy kicsit, utána ellenőriztük és beindult, de ez csak pillanatnyi állapot. A töltés akkor ért véget, ha az akkumulátor nem vesz fel áramot. A tolatóradar bekötése egyszerű. A működéséhez kell egy test (negatív) és a tolatólámpáról egy pozitív táplálás. Ha ez megvan, akkor működik, ha nem teszi a dolgát, akkor hibás az eszköz. Összefoglalva, mérni kell és abból következtetni a hibára, a csere csak ez után jöhet szóba.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu