Indításgátló beépítése házilag

2014.06.03. 09:42

Tisztelt Kütyüdoktor!

Egy ideje töröm rajta a fejem, hogy 2002-es évjáratú, Peugeot 206 típusú, 1.4 HDi motorral szerelt gépkocsomat valamiféle indításgátlóval felszereljem. Tudom, nem egy különösebben értékes jármű, számomra mégis fontos, és szánnék valamekkora összeget a védelmére - akár saját készítésű mikrokontrolleres áramkörrel, akár egy már bevált, de nem gyári (így nem széles körben ismert) védelemmel ellátva azt.

Olyasmi megoldásra gondolok, mint pl. a duett.hu-n ismertetett InCarBlue, Meta-M43 vagy a Duett Rablásgátló fantázianevű készülékek.

Mivel még soha riasztóm sem volt és semmilyen tapasztalatom nincsen az autóba utólag beépített biztonsági rendszerekkel és magával a beépítés menetével kapcsolatban, a következő kérdések merültek fel bennem: ha nem a saját fejlesztésű, hanem egy kész, kiforrott megoldás mellett döntök, akkor

- az autó villamos rendszerének mely részéhez csatlakoznak ezek a készülékek? (Mennyire könnyen felfedezhető, hozzáférhető, illetve hatástalanítható?)

- Beépítéskor milyen módon történik az autó villamos rendszerének megbontása? (Értem ezalatt: a típus kábeleihez passzoló csatlakozókkal, vagy pedig a csípőfogóval-elvág-megforraszt módszerrel?)

Gondolkodom azon is, hogy a külső zárakat ledugóztassam - mivel azokat kis utána irodalmazás és egy kínából rendelt smithlock készlet segítségével egy kis gyakorlással még magam is ki tudom nyitni. Ezzel kapcsolatban azonban aggályom a következő: ha lemerül a távirányító vagy az autó akkumulátora, akkor milyen módon tudok bejutni az autóba?

Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel: Gábor

Természetesen lehet saját fejlesztésbe kezdeni, de szem előtt kell tartani, hogy autóról van szó, ami télen hideg, nyáron meleg, ősszel párás, a tápfeszültsége ingadozik és tele van elektromos zavarral. Ha ez nem probléma, akkor hajrá, hiszen minden védelemben az egyediség a legjobb döntés.

A beépítésnél kerüljük a csatlakozókat, forrasztunk, szigetelünk és visszabandázsoljuk ugyan olyan kinézetre, mint az autó saját kábelkötege. Az a jó, ha a szerelés után nem igen lehet megtalálni az utólagos köteget. Az utólagos védelmi rendszerek beépítése, legalább is nálunk egyéni, egyedi. Igyekszünk minden autóban másképp elhelyezni az eszközt és más módon elvezetni a kábeleket.

A zárdugó biztonságos és elsődleges figyelemfelkeltés. A hozzáférés az autóhoz két emberre tartozik, a szerelőre és az autó tulajdonosára, erről nem írok, de van hozzáférés, ha lemerül az akkumulátor. A hozzáférés szintén egyéni megoldás, minden autóban más és más.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu