Riasztó vs kártyás indításgátló

2015.01.12. 08:56

Tisztelt Kütyüdoktor!

Egy dilemma eldöntéséhez szeretnék segítséget kérni Öntől. Egy 2010-es Audi A4-esbe szeretnék védelmi rendszert beszereltetni.

A problémám a következő volna:

Ha vásárolok egy riasztót az autóba, amit a gyári kulcsról tudok vezérelni, akkor sajnos a riasztó semmit sem ér, ha frekvenciát "ellopják", s kinyitják az autót. Két külön kütyüt nyomkodni meg elég nehézkes, s akkor is be tudják a két frekvenciát fogni?

A kártyás rablás/indításgátló segíthet, hogy az autóba bejutás után az autó elvitelét blokkolni lehet vele? Vagy valami mechanikus védelem, mondjuk változár+biztonsági fóliázása az üvegeknek segíthet a legjobban? Ez a fólia nem fog bezavarni a kilátásba? Kérem segítsen a megfelelő rendszer kiválasztásában!

Köszönettel: Tamás

Valóban, biztonsági szempontból a leggyengébb megoldás, ha az autó gyári távkapcsolója vezérli a védelmi rendszert, de ebben sem mindegy, hogy melyik autótípusról van szó. Van olyan, amelyik egyszerűbb kódsorozattal kommunikál és vannak autógyártók, akik komolyan veszik az ugrókódos távkapcsolást.

A külön távkapcsolóval működő rendszer természetesen jobb, hiszen ki venné komolyabban a ki-, bekapcsolás biztonságát, mint egy riasztó gyártó cég. Létezik kódcserés, érintős megoldás, ami pont a kódlopás ellen lett kitalálva. Ebben az esetben az élesítéshez, hatástalanításhoz egy külön kis kódkapszulát kell a szélvédő adott pontjára koppintani. Az azonosítás így a szélvédőn lévő vevő és a kódkapszula között csak pár centiméter távolságban történik, ezért nincs lehetőség kódlopásra.

Ha a külön távkapcsoló nehézkesnek tűnik, akkor a váltózár biztosan az. A váltózárat magában nem ajánljuk, mellé mindig szükséges egy elektronikus védelem is, hogy teljes legyen. A fóliázás csak kiegészítő lehet, biztonsági szintje minimális. Bár a fóliázott üveg nehezen törhető és törés után egyben marad, de nem a helyén, hanem kiesik egyben. Az autó üvege nincs körbefogva, mint a lakás ablaka, így nincs ami a helyén tartsa. Ha betörik, akkor egy kis deformálás elég ahhoz, hogy kicsússzon körbe a helyéről és egyben kiessen.

A kártyás immobiliser kényelmes és biztonságos, egyetlen hátránya, hogy csendben van, így adott helyzetben akár órák állnak a rendelkezésre, hogy megkeressék és hatástalanítsák, de ez természetesen extrém és nem életszerű. Ha az autóhasználat indokolja, mert veszélyesnek ítélhető helyen parkol, akkor a kódcserés védelmi rendszert ajánlom.

Ha a kényelmes kezelés a lényeg, de biztonságos rendszert szeretne, akkor a kártyás immobiliser-rablásgátló megoldást választanám. Mindig kiemelem, hogy az autó biztonsági megoldása személyes és bizalmi dolog, ezért látogasson meg személyesen egy szervizt, nézzen körül kinek a gondjaira bízza az autót és személyesen kérjen ajánlást a szerelőtől. A kiválasztás előtt mondja el, hogy hol, milyen körülmények között használja a járművet, milyen helyen parkol, így könnyen behatárolható, hogy melyik védelmi kiépítés a legmegfelelőbb Önnek.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.