Lopás elleni védelem kéne a Golfba

2015.06.12. 14:22

Kedves Kütyüdoktor!

A véleményedre lennék kíváncsi, van egy VW Golf 7 (gyártás 11/2013) autóm, amiben eddig a gyári indításgátlón kívül van egy Meta System HPB6 riasztó. Szeretném bővíteni a védelmet egy Meta System M43 közelítőkártyás indításgátlóval, ezt a terméket ajánlotta a riasztó szerelője.

Olvastam több cikket is a témában, magáról a gyártóról pozitív információkat találtam, viszont mivel a riasztó az autó CAN BUS csatlakozójára van kapcsolva, a tolvaj egy hamisított kulccsal, az autó feloldásával kikapcsolja a riasztót is, valóban így működik a dolog? Ha jól gondolom, ez a Meta System M43 is a CAN BUSra kapcsolódik, véleményed szerint megbízható lenne ez a rendszer? Van vele valamilyen tapasztalatod, illetve a hasonló rendszerekkel?

Azért is érdekelne a véleményed, mert egyik ismerősöm ajánlott egy hasonló elven működő rendszert (szlovákiai termék, VAM R1 a neve), ami nemcsak 2, hanem 6 egységét blokkolja az autónak, és elektromechanikus működésű, egy kulcs méretű dobozkát kell kihúzni az autó kikapcsolása után, majd indulás előtt bedugni, anélkül nem indul az autó. Néztem pár videót a szerelésről, elég komolynak tűnt a kábelezése, a központi egység valószínűleg nem a CAN BUSra kapcsolódik. Véleményed szerint melyik lenne a jobb megoldás, egy elektromechanikus rendszer (VAM R1) vagy pedig a Meta system automatikus rendszere?

Előre is köszönöm válaszodat Üdvözlettel András

Ez a két rendszer nem hasonlítható össze. A Meta M43 egy rablásgátlós immobiliser, míg a VAM, egy védelmi rendszernek felel meg összetettségével. Árban is óriási a különbség, így semmilyen paraméter nincs, ami összevethető lenne. Mindkettő kiváló választás. Ez viszont közös.

A Meta M43 sem kapcsolódik a jármű CAN-bus hálózatához, így mint minden utólagos eszköz, a hatástalanítása rengeteg időt vesz igénybe. Kezelése rendkívül egyszerű. A VAM-ot nálunk nem forgalmazzák, így gyakorlati tapasztalatom nincs a termékkel.

Megpróbáltam felvenni a kapcsolatot a forgalmazóval, de nem sikerült, így nagy titkokat nem tudok elárulni róla. Az ára közel sem mondható kedvezőnek. Természetesen az általa nyújtott háttér indokolja, de ebben a kategóriában már található nagyobb átfogással működő védelmi rendszer is. Az autóba ajánlott védelem szintjét mindig az autóhasználat határozza meg.

Ha az Ön járműve olyan helyen áll, olyan helyen használja, hogy az fokozott védelmet igényel, akkor jó választás a VAM, vagy esetleg hasonló árfekvésű és kiemelt védelmet nyújtó vetélytársa. Ha átlagos autóhasználattal számolunk, akkor a már beépített riasztó mellé elegendő a kártyás immobiliser és rablásgátló.

Kiemelném még a CAN-busos riasztók védelmében, hogy a CAN modifikálásával csak a gyári védelem szenvedhet csorbát. Az utólagosan beépített CAN-bus rendszerű riasztók nem semlegesíthetők a CAN-bus vonalról. Feltételezve a szakszerű beépítést. A mi szervizünkben, védelmi rendszer beépítésekor az autó diagnosztikai csatlakozóját is blokkoljuk. Ez azt jelenti, hogy aktív védelemnél nem lehet kapcsolódni az autó computeréhez, így azon keresztül semmit nem lehet módosítani.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu