Csak néha világít a kilépőfény

2015.12.13. 15:25

Üdvözlöm,

András vagyok, egy Audi A4 B5 Avant tulaja. Gyárilag a négy ajtóban van "kilépő" fény, piros lámpák. A tünet, hogy néha világítanak, de inkább nem, plusz nem volt jó a kesztyűtartó, illetve a jobb hátsó ajtó fölötti beltérvilágítás "nyitott ajtó" funkciója. Miután ez utóbbit megjavítottam (érintkezési hiba), három ajtó kilépőfénye jó lett.

A negyedik (jobb első) nem, de kiszedtem a lámpát, tisztítás után jó lett az is. Ezen felbuzdulva az összes ajtó lámpáját megpucoltam, kontakt spréztem, plusz a két hátsó ajtó kilépő fény kapcsolóját is . Minden jó lett, négyszer körbementem, minden működött, öröm. Majd fél óra múlva megyek az autóhoz és egyik kilépő fény sem működik, a beltér világítás jó. Ez két hete volt, azóta egyszer sem kapcsoltak be.

Hogyan tovább? Vajon sorba vannak kötve, ha egy nem jó akkor a többi sem? Bár erre az imént írtam ellenpéldát (anyós ajtó). Van köze a beltérvilágításnak a kilépőfényhez? Az első ajtók nyitását hogyan érzékeli és kapcsolja a kilépő fényt és a beltér világítást? Ott nem látok a hátsó ajtóhoz hasonló kapcsolót.

Tisztelettel várom válaszát...

Minden hibakeresésnél mérni kell, hiszen az adja az egyetlen valós támpontot, a hibakeresést pedig mindig ott kell kezdeni, ahol utoljára jártunk.

Mivel a kapcsolók az ajtózárban vannak, nem hiszem, hogy egyszerre három elromlott volna, inkább a lámán a pozitív oldalt tartanám valószínűnek. Ki kell venni az egyik lámpát és rámérni, hogy a két póluson van-e 12V. Ha van, akkor kiégett az izzó. Ha nincs, akkor az autó karosszériájához képest mérni kell a pozitív oldal meglétét. Ha megvan, akkor nem kap kapcsolt negatívot a zárban lévő kapcsolótól, aminek lehet oka a kapcsoló hibája vagy a kapcsoló negatívjának hiánya. Ha nem mérhető pozitív feszültség a lámpán, akkor kiment egy biztosíték. A biztosítéktáblában meg kell keresni a hozzátartozó biztosítékot, de a csere előtt meg kell találni a zárlatot, hiszen nem ok nélkül szakadt meg szegény.

Mivel minden lámpa ki lett szedve, ismét ki kell szedni mindegyiket és megkeresni, hogy melyik vezetéke gyűrődött rossz helyre, sérült vagy került csavar alá. Amikor megvan a bűnös, azt szigetelni kell és csak utána cserélni a biztosítékot. Soha ne tegyen nagyobb értékű biztosítékot a szakadt helyére csak a gyárinak megfelelőt, egyéb esetben kigyullad az adott vezeték és nagyon nagy lesz a baj.

Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.