Központi zár problémák a 307-en

2016.05.15. 09:16

Tisztelt doktor Úr!

Van egy Peugeot 307-es 1.4-es autóm. A bal első ajtóban van csak zárbetét, központilag zárt minden ajtót beleértve a csomag tér ajtaját is. Most olyan hiba lépett fel, hogy ha bedugom és elfordítom a kulcsot, semmit nem csinál,  de még mechanikusan se zárja le az első bal ajtót.

A műszerfalon van egy gomb amivel belűről le tudtam zárni az összes ajtót, ha lenyomom a gombot lezárja a 4 ajtót, de rögtön fel is old. Ha kiveszem az indító kulcsot úgy nyomom le akkor is ugyan ez van, olyankor jelez az index is, mint régen mikor lezártam az ajtókat.

Arra lennék kíváncsi hogy ilyenkor mit kellene kicseréltetnem? Próbáltam azt is, hogy lenyomom a gombot mind a 4 ajtónál, hallani a lezárást és a feloldást is, csak a csomagtér ajtaja nem reagál. Szétszedtem a csomagtér ajtóban lévő zárat, amikor adok rá kívülről áramot, akkor a zárban lévő motor dolgozik, de ha visszarakom semmit nem csinál. Az mehetett tönkre? Ha nyomkodom a microkapcsolót, akkor kattog, tisztogattam mivel egyik ismerős azt mondta, ha piszkos nem érzékel. Ha rendelek egy olyan kulcsot amin van nyitó záró gomb, az én autómban lévő központi zárral egybe lehet-e hangolni, vagyis ki lehet-e venni a régi kulcsból a chipet? 

Előre is köszönöm. Tisztelettel: Róbert

Ahogy kiveszem soraiból, a csomagtartó motorja nem működik és ez lehet oka a jelenségnek. Ha lezárnak a motorok, de a csomagtartó nyitott állásban marad, akkor a rendszer érzékeli és úgy értelmezi, mintha ön nyitná a csomagtartó felől, így visszanyit a többi.

Ha a motort tudja vezérelni, de az autó felől nem kap jelet, akkor a motor jó, ahogy a kapcsoló is jó lehet, hiszen, ha nyomkodja, akkor vezérel, így a vezérlése lehet rossz. Csomagtartó esetében általában az átvezető kábel szokott eltörni. Ki kell bontani az átvezetőt és ellenőrizni.

Ha törött a kábel, akkor azt nem elég összeforrasztani, ki kell váltani egy darabon. Ha csak összeforrasztja, akkor nagyon hamar újra eltörik, hiszen a forrasztásnál merev lesz, ami nem bírja a hajtogatást. A karosszéria és a csomagtértető közötti szakaszra új kábelt kell befűzni és olyan helyen toldani, ahol a nyitogatáskor nem mozdul a kábel.

A munkára jól rá kell készülni, mert az átvezető kiszedése és az új kábel áthúzása nagyon kényelmetlen feladat. Nincs elég hely, nem fér hozzá az ember, szóval, nem túl könnyű. Ha sikerült helyreállítani a rendszert és minden működik, akkor lehet elgondolkodni a távkapcsolón.

Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu