Utólagos rablásgátló

2019.05.31. 14:30

Kedves Kütyüdoki!

Autóvásárlás előtt álok, a kiszemelt típus VW Touareg 3.0 V6 TDI. Gyártásból fogom rendelni az autót, úgyhogy még jó pár hónap, mire az alábbi kérdés időszerűvé válik, de jobb időben elkezdeni a gondolkodást…

Az a kérdésem, hogy vajon szabad-e megbolygatni egy ilyen összetett autó fedélzeti elektronikáját egy utólagos rablásgátlóval? A megoldás amiben amúgy gondolkodom, az a rejtett mágneskapcsolós dolog, amit Önök szereltek be a jelenlegi autómba (Nissan Pathfinder) is. Ugyanebbe az autóba szereltek be szintén Önök ledes nappali menetfényt is: Osram LEDriving Fog – úgyhogy visszatérő kuncsaft volnék. :-) Ez a mágneskapcsolós cucc nagyon jól bevált a Pathfinder-ben. Egyszerű kezelni, könnyű kiiktatni, nincs vele semmi macera. Élesben szerencsére nem tesztelte az élet, de nincs kétségem, hogy működött volna.

Egy számomra hiteles (és amúgy neves) autóipari szakértő azt mondta, hogy nincsenek jó tapasztalatok az utólagos rablásgátlókkal ilyen komplex autók esetében. Ha valami gond van, akkor nem egyszerű kinyomozni, hogy mi okozza a problémát, és megy majd a mutogatás a márkaszerviz és a rablásgátló beszerelője között. Azt is mondta ez a szakértő, hogy ha már mindenképp akarok utólagos rablásgátlót, akkor még leginkább a GPS-es távfelügyelet jellegű megoldásokat tudja javasolni. Ezekkel szemben viszont én vagyok szkeptikus. Egyrészt hallani akku lemerülési problémáról (pár napos, egy hetes állás során képes teljesen lemeríteni a rablásgátló az akkut, és nem indul az autó), másrészt a GPS jeleket blokkolni lehet. Önnek mi a szakvélekedése erről a kérdésről? Megköszönném az irányba állítást.

Üdvözlettel: Zoltán

Semmilyen gondot nem okoz a beszerelés. Amikor egy autó elromlik, mert minden elromolhat, a szakszerviz szerelője felhívja a biztonsági rendszer szerelőjét és az segít neki, elmondja, hogy a beépített szerkezet hogyan és milyen módon kapcsolódik az autóhoz. Extrém esetben volt már olyan, hogy a javítás idejére mi kikötöttük a védelmet és ideiglenesen gyári állapotra hoztuk az autót, ezzel kizártuk, hogy a védelmi rendszer okozza a hibát, a szerelő pedig biztonsággal kereshette az igazi okot.

Az autóipari szakértő tapasztalata nem valós, az utólag, szakszerűen beépített védelmi eszközökkel nincs semmiféle probléma, ezeket neves gyártók tervezik, gyártják, olyanok, akik sok esetben autógyári beszállítók. Az ajánlott GPS-es nyomkövetés is kiváló megoldás, de megjegyzem, azt ugyan úgy kell beszerelni, mint a rablásgátlót, így mint ellenérv a rablásgátlóval szemben kissé értelmetlen.

A riasztószerviz ugyan olyan szakszerviz, mint bármely márkaszerviz, ahol szakemberek, szakmunkát végeznek és olyan védelmi eszközöket szerelnek be, amik megfelelnek a jármű elektromos rendszerének. A rablásgátló megfelelő választás egy átlagos kockázatú használatban lévő járműbe. Léteznek magasabb védelmi szinten álló megoldások, de egy dologban megegyeznek, szakszerű beépítés esetén semmiféle problémát nem okoznak a járműben.

Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.