LPG rendszer beépítése után megjelent hibák

2013.05.23. 10:43

Tisztelt LPG Doktor!

Segítséget kérek az alábbi témában:

Ford Mondeo Ghia exec. (2.0 benzines 2005. évj. 280.000 km) autónkat LPG üzeműre alakíttattuk kb. másfél éve, 50.000 km-rel ezelőtt. Az autót újkorától ismerjük, komolyabb gond sosem volt vele, az átalakítás előtt min.10 litert fogyasztott óvatos gázkezelés mellett is (nyáron volt, hogy mértem 12-t ). Az átalakítás előtt az autó alapvetően kifogástalanul (kulturáltan, normál alapjárat) működött, bár mindig igen tunya, kedvetlen volt (az elődmodell hasonló motorjához viszonyítva is). A TC által javasolt szakműhelyben elég komoly (STAG premium, hengerenkénti befecskendezés, stb., mindennel együtt kb. 230.000 Ft volt a vége) rendszert beszerelve az autóból „állatorvosi ló” lett:

· Az új fogyasztás az elvárt 11.5 l, a motor nem megy rosszabbul, a szerelés szépnek tűnik, a pótkeréktartály nagyon kicsi – méretét nem tudom, kb. 270-300 km-re elég. Az autó új NGK LPG5 gázos gyertyákat kapott tőlem, melyeket a gyártó kifejezetten ehhez a CJBA motorkódhoz ajánl.

· A „Check engine” lámpa folyamatosan világít, magától sosem szűnik meg, csak, ha kiüttetem a hibát. A gázos szerviz először a szívóoldal kitakarítását, javasolta, majd miután azt (tiszta volt) megcsináltattuk velük a keverékképzés hibáját állapította meg, illetve, hogy gondok vannak az autó üzemanyag ellátásával. Egy másik autóelektronikai szakszervizzel együttesen lambdaszonda cserét javasoltak, megtörtént (bosch, 30.000 Ft.), a hiba nem javult. Az autógázos szerelő véleménye szerint kb. „a hiba nem javítható, előfordul időnként a túl szegény keverék, együtt kell élni vele” (?). Azóta a motor állandóan változatos hibakódokat dobál, pl. szívósori tömítetlenség (tömítéscsere megvolt, de az eredeti is rendben volt)Egyébként általánosságban elmondható, hogy a szakszerviz és a gázos szerviz folyamatosan egymásra mutogat. Mit lehet ilyenkor tenni? A garancia lejárt, bár a hibák kezdettől fogva be voltak jelentve. A javítások kapcsán kb. 4-5 ízben voltunk a gázosoknál és kb. ugyanannyi alkalommal a másik szakszervizben.

· A motor kizárólag 2. indítózásra marad üzemben, az elsőre felpörög, majd rögtön lefullad. A hideg motor járása szörnyű, , durrog, zakatol, csörög-zörög, prüszköl. Így nem lehet indulni, mihamarabb „túlesni” ezen, hosszútávon a motort kinyírja, mindkét esetben (álló helyzeti és menet közbeni melegítéssel).Kell kb. 5-10 perc alapjárati melegítés (télen sokkal rosszabb a helyzet, mint melegebb időben), hogy a gázpedál parancsára a motor felpörögjön, ne pedig lefulladjon. Ez a hiba néhány napra megszűnt a gyári elektronika szoftverének frissítésekor (ami állítólag sérült volt, rendellenesen nehézkes volt a programozása), majd fokozatosan visszatért. A teljes gyújtásrendszer ellenőrizve, itt hibát nem talált az egyébként elég lelkiismeretesnek tűnő elektronikai szakszerviz.

· A motor jellemzően nem sokkal az üzemi hőfok elérése után (de később is) hajlamos kuplungkinyomás után lefulladni, az alapjárat gyakran bizonytalan (leesik a padlóra, majd vagy sikerül némi zakatolással feltornázni magát, vagy nem). Ez pl. egy Tesco parkolóban a menet közbeni lefulladáskor, a kormányszervó elvesztésekor legyalulja a szomszéd autót, épület sarkát, stb. Az alacsony fordulati üzemmódban a motor kulturálatlanul viszi az autót, rángat, ezt az átalakítás előtt nem tette (pl. lakott területen átguruláskor 5-ben). A lefulladási hajlam is némiképp nőtt. Az átkapcsolás a 2 üzemmód között jónak tűnik.

· A gáztartály LED-es szintjelzése használhatatlan, kizárólag a napi kilométer-számlálóból és tapasztalatokból lehet következtetni a megtehető távra. Állítólag az úszó rossz helyre lett szerelve, de a megfelelő szoftveres lekezeléshez is kellet 3-4 nekifutás.

· Akárhogy próbálom, nem tudom megállapítani, hogy a fenti hibák kizárólag gázos vagy benzines üzemmódban állnak- e fent, bár ugye a hidegindítás mindig benzinnel történik, de bemelegedés után sem tudom elválasztani.

Az autó folyamatos, napi szintű üzemben van (munka+ családi használat), nem nagyon megengedhető a szerviz miatti időkiesés. Ha volna bármiféle javaslat, azt köszönettel venném.

Üdvözlettel:

Donát

Kedves Donát!

A STAG 300 prémium rendszert az adaptív öntanuló képessége miatt szerelik sokan, mivel így elvileg megtakarítható a fáradságos programozási folyamat. A helyzet az, hogy az emberi erő ilyesfajta mellőzése nem miden esetben gyümölcsöző, az autoadaptív mód sokszor "hozzátanul" olyan körülményekhez is, melyek nem kívánatosak. Az Ön által említett hibák lehetnek egy közös tőről fakadóak is, de érzésem szerint több, egyidejűleg jelen lévő probléma összhatása tapasztalható. Vannak olyan típusú injektorok, amelyek hasonló jelenségeket okozhatnak, én ezeket cserélném valami komolyabbra, továbbá nulláznám a gyári ECU adaptációs értékeit ( gyári reset ), majd újra programoznám a gázrendszert.

Mindez akkor igaz, ha az autó mindemellett hibátlan benzines oldalon.

Amennyiben igényli, az LPG doktor műhelye segít megoldani a problémát!

Üdvözlettel:

LPG Doktor

www.lpgdoktor.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.