Mit vegyek az átalakításhoz?

2013.05.31. 11:45

Tisztelt LPG Doki!

Jelenleg gázos suzuki wagon r+ 4wd autóval járok, már több mint 120 ezer km óta. Azóta másban sem gondolkozom, csak benzin-gáz kettős üzemű autóban. A család bővülése miatt nagyobbra cserélnénk, és ehhez kérném az Ön tanácsát.

Van-e tapasztalata az általam lejjebb felsorolt autók gázüzemű üzemeltetésére vonatkozóan. Lehet-e ezeket átalakítani, vagy van-e olyan ami valamiért kifejezetten ellenjavallt. Jóllehet, mivel nem mai darabok lennének mindegyik túl lehet akár 200-300ezer km-en.

A kiszemeltjeim:

Subaru forester 1997-2002
- 1994ccm, 125LE
- 1994ccm-turbo, 170LE

Audi A6 kombi 1994-1997
- 1984ccm, 116LE
- 1781ccm, 125LE

Mercedes-Benz E kombi 1993-1995:
- 1998ccm, 136LE
- 2199ccm, 150LE

esetleg még szóba jöhetnek az audi 1,8turbo motorjai, és a volvo 2,0, 2,4, 2,5 és 2,4t és 2,5t motorjai, régebbi német K-jetronicos motorok?

Egyáltalán szabad-e turbós autót gázüzemre átalakítani, szabad-e ilyen sokat futott autó gázüzemre átalakításán gondolkodni.

Ha van ideje mindezeket megválaszolni, köszönöm megtisztelő válaszát!

Tisztelettel:

Miki, a családapa

Kedves Miklós!

Az említett motorok közül egyedül a K-jetronic, ami kihívásokkal teli, az összes többi átalakítható gond nélkül.

A turbó nem akadály, a futásteljesítmény pedig - hasonlóan a benzin üzemhez - inkább az állapot figyelembe vétele mellett releváns adat csak. Egy 300 ezret autópályán futott svájci, karban tartott autó lehet jobb állapotú, mint hazai, fele annyit futott társa.

Amennyiben meghozta döntését és túl van a vásárláson, szeretettel várjuk jelentkezését a beszerelésre!!

Üdvözlettel:

LPG Doktor

www.lpgdoktor.hu