Zafira gyújtásproblémák

2013.06.20. 12:10

Kedves LPG Doki!

A nyáron alakíttatam át LPG-sre a 2007-es gyártású Opel Zafira 1.8-at(XER), kb 100.000 km-nél. Egy Landi Renzo Omegas rendszer került beszerelésre, egy felső kenővel. Új, LPG-s autóba való olajat tetettem bele, a márkájára már nem emlékszem, de ezt ajánlották az elsavasodás miatt. Gyertyákat nem cseréltem, az 60 000-nél voltak utoljára cserélve.(gyári GM gyertyák voltak benne) Indítás után benzines üzemben fél-egy percen keresztül ingadozik az alapjárat, és hidegben erőtlen a motor egy fél percig. Ez normális dolog?

A másik problémám, hogy 13.000 km LPG-s futás után a gyújtótrafó beadta a derekát. Az egyik szerelő azt mondta, hogy ez az LPG miatt lehet. Igaz ez? Okozhat az LPG-s rendszer gyújtótrafó leégést? A GM gyertyák kb 50.000-t futottak.

Javasolt egy NKG gyertyát, ami irridiummal bevont, és kifejezetten LPG-s autókra fejlesztették ki, és kifejezetten lebeszélt a hagyományos gyertyákról a továbbiakban.... Nem tudom, jól tettem-e, hogy kifizettem ezt a borsos árat, gyertyánként 4500 Ft-ot? A fordulatszám ingadozás, valamint benzines hidegben indítás továbbra sem múlt el.

Előre is köszönöm a válaszát!

Üdvözlettel:

L.Á.

Kedves Ákos!

Elég jó fantáziával bír a kolléga, aki a trafók tönkremenetelét a gáznak tulajdonította :-) Nem normális az erőtlen viselkedés, és nem kell feltétlenül LPG gyertya sem. Át kell nézni az autóját, a pici gyújtáshibát meg kell találni, majd fel kell programozni a gázrendszert, mely rakoncátlankodik.

Amennyiben megtisztel bizalmával, az LPG Doktor örömmel megoldja a feladatot!

Üdvözlettel:

LPG Doktor

www.lpgdoktor.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.