Gázt a Hondába

2015.01.12. 09:02 Módosítva: 2015.01.12. 09:02

Tisztelt LPG doktor! Már régebb óta tervezem egy 2011-es 1.8-as Honda Civic átalakítását, de rengeteg rém és nem rém hír terjeng az interneten, amiből nehéz kiszűrni az igazságot, feltéve ha egyáltalán van.

Tehát a fő kérdésem:

elviseli ez a motor a szakszerű LPG beépítést hosszú távon, annélkül, hogy károsodna? Szükség van szelepkenő rendszerre? Illetve egy technikai kérdés: bár nem közvetlen befecskendezéses, de injektorok így is vannak. Ezek szárazon futnak LPG üzem esetén, vagy le vannak állítva?

Köszönettel: Ákos

Kedves Ákos!

Igazság természetesen van, sőt, ezt most meg is osztom Önnel! Igen, elviseli ez a motor is, csak úgy, mint az összes többi. Szakszerű beépítés, megbízható gázszett,pontos programozás az alapja az egésznek.

Végül - amennyiben nem hidrotőkés motorról beszélünk - a szelephézagok rendszeres és a gyári előíráshoz képest sűrűbb ellenőrzése javasolt, ezzel végképp megelőzhető a baj. Szelepkenő rendszerre leginkább az azt beszerelő cégnek van szüksége, mert a pénzkereseti lehetőségen túl nem sok ígéretet lehet találni a működésében. Erről többet itt olvashat.  

Gázüzemben az injektorok állnak, de szakszerű beépítés esetén a tápszivattyú keringteti az üzemanyagot, amely a túlfolyó vezetéken visszaáramlik a tankba. Tehát szárazon futásról szó nincs, de értelem szerűen nem is nyitnak, mert akkor benzint is juttatnának az égéstérbe a gáz mellé.

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu