2015.04.28. 09:58

Tisztelt LPG doktor!

Egy '98-as (e36) 318i automata BMW-ben 4GAS II MINI rendszer van.

Az autó terhelés - mondjuk egy határozottabb gyorsítás - után motorféknél rángat, illetve oda-vissza kapcsolgat gáz és benzin között. Élő adatban ilyenkor a gáznyomás a cut-off határ fölé emelkedik - nem tudni, mennyivel, mert kifut az oszcilloszkóp görbéje a képernyőről:).

Normál üzemben a nyomás az 1.4 üzemitől +/- 10-15 százalékkal változik. Kikapcsoltam a cut-off miatt benzinre váltást, tüneti kezelésnek átmenetileg megteszi, a rángatás megszűnt - hiszen nem kapcsolgat -, de a nyomás-növekedési probléma ettől még megvan. A MAP szenzorra és a reduktorra menő vákumcső az injektorsor végén lévő nyomásszabályzót vezérlő vákumcsőbe csatlakozik egy T-vel. Okozhat ez ilyen nyomásnövekedést, vagy ne is kísérletezzek befúrni egy "saját" vákumcsatlakozót, hanem gyűjtsek inkább reduktorra?

Köszönettel: Péter

Kedves Péter!

Van itt több baj is. Az első, hogy egy LPG rendszer alapvetően 1 bar nyomásra van kitalálva, ehhez minden esetben ragaszkodni kell, ha csak nem feltöltött motorról beszélünk. 1,4 bar üzemi gáznyomás nagyon magas, vélhetően nem volt kedve a beszerelőnek játszani a fúvóka méretekkel. Célszerű önálló furatból táplálni vákummal a rendszert, lehetőleg olyan pontról, ahol a 4 henger közös szívócső vákumját lehet felhasználni.

Gyakori hiba, hogy valamelyik szélső hengerből vesznek vákumot a kollégák, ez szokott zavart okozni. Ennek ellenére az Ön esetében nem ezt látom hibaforrásként gyanúsnak, sokkal inkább helytelen gáznyomást és esetleg helytelen korrekciót, amit ellenőrizni kellene mindenképpen.

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu