Néha kimarad a gyújtás

2015.10.12. 10:27

Kedves LPG doktor,

Én egy meglehetősen szokatlan hibajelenséggel fordulnék önhöz. Nemrég vásároltam egy Renault Laguna Coupe típusú 3.5 literes V6-os autót, PRINS VSI autógáz rendszerrel. A vásárlást követően pár nappal tapasztaltam hogy gáz üzemen alapjáraton egyszer csak felgyulladt a "Check Engine" lámpa, és a számítógép kiírta hogy "Check anti Pollution System" és ezzel egy időben felemelkedett az alapjárat.

A hiba pár indítás után megszűnt, a lámpa kialudt, a motor mind a hiba előtt, alatt, és utána is kifogástalanul üzemelt, se rángatás, torpanás, vagy gyújtáskimaradás bármi jele nem volt észlelhető. A probléma kizárólag csak alapjáratnál jelentkezik,(és csak meleg motornál) menet közben mindegy hogy 5 kilómétert megyek vagy 800-at egyhuzamban 200-al, semmi baja sincs. A kimérés után a P0300-as hibakód volt kiolvasható ami ugye több hengerben fellépő tökéletlen égést/gyújtáskimaradást jelez.

A hiba pár hetente rendszeresen jelentkezik, majd 3-4 indítás után megszűnik. A felkeresett szervíz tanácsára kapott úgy LPG gyertyákat, de a probléma továbbra is fennáll. A szervízben tanakodtak rajta hogy mi is okozhatja a problémát de nem sikerült kideríteni, a gáz-injektorok rendben üzemelnek, az autó tökéletesen működik, a kiszerelt gyertyák is tökéletes állapotban voltak. Nem tudom hogy esetleg a Trafókkal lenne valami, a szelepekkel, vagy netán néha kihagynak a gáz-injektorok, de akár elektronikai probléma is lehet. Bármilyen észrevételt, tanácsot nagy örömmel fogadnék, vagy hogy egyáltalán milyen irányba induljak tovább a probléma kiküszöbölésének érdekében.

Válaszát előre is köszönöm! 

Üdvözlöm!

Gyönyörű feladat egy ilyet megoldani! :-) Sajnos a távgyógyítás lehetetlen, így csak lehetséges alapelvek mentén tudjuk futtatni az eszmecserét. Az égéskimaradásnak rengeteg oka lehet.

Akár gyújtás oldali eltérés, akár mechanikus oka is lehet. Nem jár messze akkor a valóságtól, amikor szelep problémát említ. A környezetvédelem oltárán feláldozzuk a technikát, amikor az EGR szelep segítségével a szívócsőbe visszavezetjük az amúgy oda nem illő, szutykos, kormos kipufogó gáz egy jelentős részét. Sok típus már 60-80 ezer megtett kilométer esetén elkezd tüneteket produkálni, melyek egy jól irányzott szívó traktus tisztítással sokszor még orvosolhatóak megbontás nélkül.

A fedélzeti kommunikáció kiírása csak jelzi, hogy a környezetvédelem nem lesz így rendben, ennek további jelentősége nincs a problémát illetően. A felesleges találgatás csak diagnosztikával kerülhető el teljes biztonsággal.  A módszerrel akár a gázinjektorok működése is mérhetővé, valamint vizuálisan láthatóvá tehető, de a fent említett szelep kormolódás is azonnal kiszűrhető.

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.