Erőtlen a Toledo

2016.03.29. 18:12

Kedves LPG Doki!

Nemrég vettem egy 2002-es 1.6 8V Seat Toledo-t Zavoli automata gázszettel. Több probléma is felmerült, ezekre szeretnék válaszokat kapni, vagy egyáltalán hol érdemes keresni a hiba okát.

Az első az indítási probléma. Általában bármilyen hideg volt eddig, az első indítás reggel mindig sikeres volt, aztán változó, hogy a következő indítás valamikor sikerült van amikor nem, de ott is mindegy volt, hogy teljesen visszahűlt a motor vagy csak 60 fokra vagy üzem meleg maradt. Akkor is előfordult, hogy csak 3-4x indítózásra indult be (az indítások között kb. 3-4 másodpercet várva). Illetve olyan is volt, hogy lefulladtam vele szintén hidegen és sokadjára indult be akkor is.

Másik probléma az, hogy hidegen nagyon erőtlen, fulladozik, volt hogy tövig nyomtam a gázpedált és csak éppen gurultam, aztán 50-100 méter múlva magához tért és már kicsivel jobban kezdett húzni, de kb 60 fokot el kell hogy érje, hogy normálisan menjen, az mindegy hogy éppen gázon van vagy benzinen, azt már próbáltam.

A harmadik pedig az alapjárat, bár ezt csak gázon figyeltem meg (de lehet hogy benzinnel is csinálja) és általában üzem meleg hőfok közelében. Ha megállok pl lámpánál vagy Stop táblánál stb. kirakom üresbe, akkor 2-3x nagyon kileng a fordulatszám mutató 500-1000-es tartomány között és közben elhalványul a fényszóró is!

Az a baj hogy a szerelők tanácstalanul állnak a dologhoz: " Sok minden lehet", "a VW csoport ilyen" stb mondatokat hallok, de szerintem ez nem normális. Érdemes lenne olyan szervizt felkeresni, ahol autógáz szereléssel foglalkoznak vagy inkább csak másik szerelőt keressek? Előre is köszönöm a válaszát!

Üdvözlöm!

Nem a VW csoport ilyen, hanem a rossz beszerelés. A hidegindítási gondok legtöbbször abból adódnak, hogy a helytelenül konfigurált rendszer meghülyíti a gyári vezérlőt, amely adaptálódik (eltanulja a megváltozott értékeket ), majd benzinnek értelemszerűen nem képes rendesen működni a rossz gázos adatok paramétereivel.

A többi felsorolt hiba valóban sok minden lehet, végig kell nyálazni az autó benzines és gázos oldalát egyaránt. A művelet vége a rendszer helyes felprogramozása, erről itt olvashat.

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu